Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC2 |
Estudiar els nous moviments socials i religiosos, tenint especialment en compte processos polítics i religiosos d'ordre global/transnacional i dinàmiques de conflicte social, polític i religiós en ebullició constant, incorporant l'esperit crític i la capacitat d'observació i anàlisi requerides |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC5 |
Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los |
|
AC7 |
Dissenyar projectes vinculats amb els processos migratoris, així com projectes multidisciplinaris on s'articulin els diferents rols dels àmbits professionals implicats en l'estudi i intervenció sobre les migracions |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos o profesionales. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
|
CC5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
|
CC6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
tema |
Subtema |
Sesión Introductoria
Presentación de las diversas sesiones e invitados / as del curso. |
Presentació de les diverses sessions i invitats/des del curs.
Presentació del concepte i l'àmbit acadèmic dels Estudis de Cas en el context de l'Antropologia. |
Sesión final recapitulatòria
Sesión dedicada a debatir sobre las sesiones realizadas a lo largo del curso. |
Programació de dues sortides de camp en les quals els estudiants podran conèixer experiències de recerca i intervenció que serviran de fonament per al treball de les assignatures vinculades (Migracions i Multiculturalitat i una optativa). |
Una sortida de camp al barri que serà objecte d'estudi de cas |
Programació d'unba sortida al barri de Sant Salvador (Tarragona) per la preparació de l'estudi de cas que es farà conjuntament per part dels estudiants. |
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
|
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. Analitzar la importància dels estudis de cas en el context de les Ciències Socials
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
|
Presentaciones/exposiciones |
Exposició per part des estudiants de la part del treball que estan elaborant |
Prácticas de campo / salidas |
Sortides de camp per a l'anàlisi d'experiències concretes sobre el terreny |
Trabajos |
El treball consisteix en la participació dels estudiants en l'elaboració d'un estudi de cas.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|