Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
Aprender a aprender. |
|
BC3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
|
BC4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
|
CC3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
|
CC5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
Objetivos |
Competencias |
Aprofundir en el coneixement i la caracterització del Tercer Sector. |
AC9
|
BC3
|
CC3
|
Conèixer el rol del Tercer Sector Social en el desenvolupament dels Sistemes de Benestar Social i la seva capacitat d'incidència política. |
AC11
|
BC4
|
CC4 CC5
|
Analitzar diferents metodologies d'intervenció social participatives entre els diferents agents de provisió de benestar social públics i privats. |
AC8
|
BC1
|
CC2 CC5
|
Analitzar el rol del Tercer Sector Social en la reestructuració actual dels Estats de Benestar Social. |
AC9
|
BC3
|
CC5
|
tema |
Subtema |
El Tercer Sector en el marc de la dialèctica Estat - Societat Civil - Mercat |
- Contextualització i conceptualització del Tercer Sector.Moviments socials, economia social.
- La dialèctica entre l'espai públic i l'espai privat.
- Heterogeneïtat i complexitat en la configuració del Tercer Sector.
- Àmbits operacionals del Tercer Sector d'Acció Social: el dels drets, el de les necessitats i el de la participació ciutadana.
- El Tercer Sector Social i la incidència política. Relació entre l'Administració Pública i el Tercer Sector d'Acció Social.
- La iniciativa privada en els sistemes de benestar social i els mecanismes de col·laboració.
- El Tercer Sector d'Acció Social en el context de crisi econòmica i de reestructuració dels Estats de Benestar. |
Participació social i xarxes socials |
- Participació, governança i processos deliberatius.
- Generació de processos participatius per part del Tercer Sector d'Acció social a través del voluntariat i de les xarxes d'entitats socials.
- El Treball en xarxa i el desenvolupament comunitari. Diferents models de treball en xarxa: la xarxa en termes de reingenieria, la xarxa a partir del cas.
- Elements metodològics per al treball en xarxa: construir les bases, operativitzar la xarxa, eficàcia de la xarxa.
- El benchmarking i la Investigació-acció participativa (IAP) com a metodologies. |
Realitat del Tercer Sector Social en dos àmbits d'actuació. |
Les Entitats d'Iniciativa Social d'atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual.
Les entitats d'atenció a la infància i adolescència des de l'educació no formal.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sesión magistral |
|
15 |
4 |
19 |
Seminarios |
|
14 |
25 |
39 |
Debates |
|
8 |
16 |
24 |
Trabajos |
|
20 |
45 |
65 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials i o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. Es possible també que en el context semipresencial, l'exposició dels continguts de l'assignatura es faci mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual. |
Seminarios |
Treball en profunditat de diferents experiències de treball en xarxa vinculades al Tercer Sector amb l'objectiu d'ampliar i relacionar els continguts donats a les sessions magistrals amb pràctiques reals. |
Debates |
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant del fòrum del Campus Virtual (Moodle) |
Trabajos |
L'estudiant (de forma individual o en grup) ha de fer una anàlisi en profunditat de la realitat del Tercer Sector en un dels àmbits d'intervenció social, sociolaboral, socioeducativa, etc.
Es proposa als estudiants que realitzen l'assignatura d'Estudis de Cas i l'assignatura d'Estat del Benestar i Polítiques Públiques, la realització d'un treball conjunt i compartit a partir de l'anàlisi comunitària des d'una perspectiva etnogràfica d'un territori determinat plantejat per l'equip de professors de les assignatures. |
Atención personalizada |
Acompanyament de l'estudiant de forma presencial i virtual en el seu procés d'aprenentatge i de reflexió i comprensió de les lectures, textos i elements de debat. |
|
descripción |
El treball estarà tutoritzat per la professora i es preveuen un mínim de dues tutories obligatòries (presencials o virtuals) per facilitar que el professor faci el guiatge del treball de l'alumne/a. |
|
|
descripción |
Peso |
Seminarios |
Anàlisi per part dels estudiants de les experiències de treball en xarxa vinculades al Tercer Sector presentades en les sessions dels seminaris. Anàlisi crític de cadascuna. |
30% |
Debates |
Els debats es realitzaran a partir de la visulització de material audiovisual que sigui posat a disposició de l'alumne a l'aula virtual. |
10% |
Trabajos |
S'avalua la capacitat crítica i d'anàlisi en profunditat de la realitat del Tercer Sector en un dels àmbits d'intervenció social, sociolaboral, socioeducativa, etc.
Pels estudiants que realitzen l'assignatura d'Estudis de Cas i l'assignatura d'Estat del Benestar i Polítiques Públiques, s'avalua el treball d'anàlisi comunitària des d'una perspectiva etnogràfica d'un territori determinat plantejat per l'equip de professors de les assignatures. |
50% |
Otros |
Assistència i participació (presencial) |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es considera que l'assistència obligatòria és del 50% de les classes presencials. Per sobre del 80%, l'estudiant tindrà el 10% a la nota que s'indica. |
Básica |
|
A l'inici de l'assignatura es facilitarà als estudiants la bibliografia de referència per al desenvolupament dels continguts, així com els textos, documents i material audiovisual concrets que es proposa treballar. |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|