Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC1 |
Reconèixer la epistemologia, la història de les escoles de pensament i les aproximacions teòriques i metodològiques sobre les ciutats, la construcció de la ciutadania i els sistemes urbans, així com els principals dominis analítics i temàtics de l'etnografia urbana, tant pel que fa al treball de diagnòstic i intervenció com a recerca bàsica |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC5 |
Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los |
|
AC6 |
Dominar la literatura en matèria d'estudis migratoris (des de diferents aproximacions disciplinars), així com la capacitat per documentar-se i per interpretar les polítiques migratòries i la incidència de les ciències socials en el seu desenvolupament |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
|
AC10 |
Utilitzar la mediació com estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes i desenvolupar estratègies de prevenció del risc derivat de l'exercici professional |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
Aprender a aprender. |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
|
BC4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
|
BC6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos o profesionales. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
|
CC2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
|
CC3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
|
CC5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
|
CC6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
Objetivos |
Competencias |
Desenvolupar la capacitat d'anàlisi de la realitat social en relació a la cultura i el sistema social urbà, el fet migratori i qualsevol dels àmbits de la intervenció social dels contextos urbans. |
AC3 AC4 AC5
|
BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC6
|
Aprendre a elaborar projectes i plans d'intervenció social en qualsevol dels àmbits del màster |
AC4 AC8 AC10 AC11
|
BC2 BC3 BC5
|
CC4 CC5 CC6
|
Potenciar el desenvolupament de les activitats i capacitats funcionals dels alumnes per gestionar i resoldre els conflictes propis de l'exercici professional. |
AC8 AC9 AC10 AC11
|
BC2 BC3 BC5
|
CC5 CC6
|
Aplicar les metodologies pròpies de la recerca i de la intervenció social. |
AC5
|
BC3 BC4 BC8
|
CC2 CC3
|
Aprendre a dissenyar una recerca, des de la delimitacióp de l'objecte d'estudi fins a l'estructuració i exposició final dels resultats (elaboració de la memòria final). |
AC1 AC3 AC5 AC6
|
BC1 BC4 BC6 BC8
|
CC1 CC3 CC6
|
Aprendre a exposar oralment la recerca realitzada. |
AC5
|
BC4 BC6
|
CC3 CC4
|
Procedimientos de selección |
Procedimientos |
A inici de curs s'assignarà a cada estudiant un tutor acadèmic del seu TFM. El procés de selecció de l'objecte d'estudi del TFM es realitzarà a partir de les preferències del propi estudiant en coordinació amb el seu tutor/a acadèmic/a. |
Metodologías :: Pruebas |
|
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
2 |
0 |
2 |
|
Selección/asignación del trabajo de fin de máster |
2 |
0 |
2 |
Mecanismos de coordinación y seguimiento del trabajo de fin de máster |
3 |
0 |
3 |
Elaboración del trabajo de fin de máster |
0 |
291 |
291 |
|
Presentación y defensa pública del trabajo de fin de máster |
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Plan específico de actuación / desarrollo | Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial |
Selección/asignación del trabajo de fin de máster |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Mecanismos de coordinación y seguimiento del trabajo de fin de máster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. En un context virtual o semipresencial. |
Elaboración del trabajo de fin de máster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Presentación y defensa pública del trabajo de fin de máster |
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de màster.
En un context virtual o semipresencial:
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de grau / màster a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines TAC. |
Mecanismos de coordinación y seguimiento |
|
Presentación y defensa pública del trabajo de fin de máster |
Elaboración del trabajo de fin de máster |
Mecanismos de coordinación y seguimiento del trabajo de fin de máster |
|
descripción |
El profesor/a tutor/a assignat a cada alumne/a realitzarà el seguiment del TFM que es desenvolupi: en la fase d'elaboració i en la de la preparació de la defensa pública del TFM. Aquest seguiment es podrà realitzar presencialment, mitjançant la presència a l'aula o es podrà realitzar virtualment, mitjançant un fòrum de dubtes del TFM a la plataforma moodle. |
|
|
descripción |
Peso |
Mecanismos de coordinación y seguimiento del trabajo de fin de máster |
Se valorará el ritmo de trabajo de los alumnos, su capacidad para organizar el trabajo para presentar puntualmente los materiales en todas las fases del trabajo, desde el diseño, la recogida de datos y el análisis. |
30% |
Elaboración del trabajo de fin de máster |
Se valorarà :
- La capacidad para seleccionar un objeto de estudo y para localizar las unidades de análisis teóricas.
_La capacidad para adecuar el diseño metodológico al objeto de estudio y para realizar correctamente la recogida de datos.
-La calidad y complejidad del análisis.
-La claridad expositiva (escrita) y la corrección formal en la presentación de la memoria de investigación.
-La idoneidad de las conclusiones y del proyecto de intervención (en caso que sea pertinente que se realice).
|
60% |
Presentación y defensa pública del trabajo de fin de máster |
Se valorará la capacidad del estudiante para realizar una buena defensa pública con suficiente capacidad de síntesis, de comunicación oral y de preparación de medios de soporte audiovisual. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
El TFM se evalúa en convocatoria única y continuada, sin posibilidad de evaluación única final. |
Básica |
|
ACOSTA HOYOS, L. E.
1972. Guía práctica para la investigación y redacción de informes. Buenos
Aires, Paidos. ANDER-EGG E. 1998.
Cómo elaborar un proyecto: guía para diseñar proyectos sociales y culturales.
Buenos Aires, Lumen/Humanitas. QUIVY, R.; VAN
CAMPENHOUDT L. 1997. Manual de recerca en ciències socials. Barcelona, Herder. QUENEAU, R. 1999.
Ejercicios de estilo. Madrid, Ed. Cátedra. WRIGHT MILLS, C.
1961. La imaginación sociológica. México, FCE. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MÉTODO ETNOGRÁFICO Y TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN URBANA/12815105 | SOCIEDAD DEL BIENESTAR Y POLÍTICAS SOCIALES/12815103 | CONTEXTOS Y ESPACIOS DE INTERVENCIÓN EMERGENTES/12815207 | HISTORIA Y TEORÍA DE LA ANTROPOLOGÍA URBANA/12815201 | TALLER DE DEMOGRAFÍA/12815107 | CIUDADES Y METRÓPOLIS CONTEMPORÁNEAS/12815101 | CONFLICTO SOCIAL, PARTICIPACIÓN Y MEDIACIÓN/12815104 |
|
|
Otros comentarios |
Es recomana cursar aquesta assignatura en el darrer any de màster, quan ja s'hagin cursat les assignatures obligatòries del programa de màster. Simultàniament es poden cursar les pràctiques (en el cas que se'n facin, recordeu que es tracta d'una assignatura optativa) i l'assignatura de Metodologies d'Intervenció en l'àmbit urbà. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|