Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Reconèixer la epistemologia, la història de les escoles de pensament i les aproximacions teòriques i metodològiques sobre les ciutats, la construcció de la ciutadania i els sistemes urbans, així com els principals dominis analítics i temàtics de l'etnografia urbana, tant pel que fa al treball de diagnòstic i intervenció com a recerca bàsica |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC5 |
Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los |
|
AC6 |
Dominar la literatura en matèria d'estudis migratoris (des de diferents aproximacions disciplinars), així com la capacitat per documentar-se i per interpretar les polítiques migratòries i la incidència de les ciències socials en el seu desenvolupament |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
|
AC10 |
Utilitzar la mediació com estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes i desenvolupar estratègies de prevenció del risc derivat de l'exercici professional |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC2 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC4 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC5 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC7 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Desenvolupar la capacitat d'anàlisi de la realitat social en relació a la cultura i el sistema social urbà, el fet migratori i qualsevol dels àmbits de la intervenció social dels contextos urbans. |
AC3 AC4 AC5
|
BC2 BC3
|
CC2 CC3 CC6
|
Aprendre a elaborar projectes i plans d'intervenció social en qualsevol dels àmbits del màster |
AC4 AC8 AC10 AC11
|
BC1 BC2 BC4
|
CC4 CC5 CC6
|
Potenciar el desenvolupament de les activitats i capacitats funcionals dels alumnes per gestionar i resoldre els conflictes propis de l'exercici professional. |
AC8 AC9 AC10 AC11
|
BC1 BC2 BC4
|
CC5 CC6
|
Aplicar les metodologies pròpies de la recerca i de la intervenció social. |
AC5
|
BC2 BC3 BC7
|
CC2 CC3
|
Aprendre a dissenyar una recerca, des de la delimitacióp de l'objecte d'estudi fins a l'estructuració i exposició final dels resultats (elaboració de la memòria final). |
AC1 AC3 AC5 AC6
|
BC3 BC5 BC7
|
CC1 CC3 CC6
|
Aprendre a exposar oralment la recerca realitzada. |
AC5
|
BC3 BC5
|
CC3 CC4
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. En un context virtual o semipresencial. |
Elaboració del treball de fi de màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de màster.
En un context virtual o semipresencial:
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de grau / màster a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines TAC. |
|
Descripció |
Pes |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Es valorarà el ritme de treball dels alumnes, la seva capacitat per organitzar-se la feina per presentar puntualment els materials en totes les fases del treball, des del disseny, la recollida de dades i l'anàlisi. |
30% |
Elaboració del treball de fi de màster |
Es valorarà :
- La capacitat per seleccionar un objecte d'estudi i per localitzar les unitats d'anàlisi teòriques.
- La capacitat per adequar el disseny metodològic a l'objecte d'estudi i per fer correctament la recollida de dades.
- La qualitat i complexitat de l'anàlisi.
- La claredat expositiva (escrita) i la correcció formal en la presentació de la memòria de recerca.
- La idoneïtat de les conclusions i del projecte d'intervenció (en el cas que sigui pertinent que hi sigui).
|
60% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Es valorarà la capacitat de l'estudiant per realitzar una bona defensa pública amb suficient capacitat de síntesi, de comunicació oral i de preparació de mitjans de suport audiovisual. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació". |