Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC5 |
Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
|
AC10 |
Utilitzar la mediació com estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes i desenvolupar estratègies de prevenció del risc derivat de l'exercici professional |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Apropar l'alumne al camp d'acció professional on realitza les pràctiques i desenvolupar la capacitat d'anàlisi i de transformació de les realitats socials. |
AC3 AC4
|
BC3
|
CC3
|
Elaborar projectes d'intervenció social |
AC5 AC8 AC10 AC11
|
BC2 BC6
|
CC5
|
Oferir a l'estudiant espais i marc de reflexió sobre el seu procés d'aprenentatge i sobre les implicacions personals que imposa la pràctica professional. |
AC9 AC11
|
BC1 BC5
|
CC5
|
Procediments |
La selecció i assignació del lloc de pràctiques es fa en funció dels interessos formatius de l'estudiant i del seu itinerari de formació previ. A partir de l'exploració dels seus interesos i d'acord a les característiques de l'àmbit, institució i/o programa seleccionat, s'elabora previament a l'inici del període de pràctiques, un pla individual de treball on es concreten les activitats a desenvolupar.
Es potenciaran totes aquestes pràctiques articulades a través de l'Aprenentatge-Servei (APS).
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
1 |
0 |
1 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
1.5 |
0 |
1.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
0 |
1.5 |
1.5 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
0 |
3 |
3 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
0 |
3 |
3 |
Memòria |
0 |
20 |
20 |
|
Estada de pràctiques |
0 |
120 |
120 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions d'introducció a les pràctiques on s'orientarà a l'estudiant sobre el contingut i objectius de les mateixes |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
La selecció i assignació del lloc de pràctiques es fa en funció dels interessos formatius de l'estudiant i del seu itinerari de formació previ de forma conjunta entre l'estudiant de el tutor/a de pràctiques intern. A partir de l'exploració dels seus interesos i d'acord a les característiques de l'àmbit, institució i/o programa seleccionat, s'elabora previament a l'inici del període de pràctiques, un pla individual de treball on es concreten les activitats a desenvolupar.
Es potenciaran totes aquestes pràctiques articulades a través de l'Aprenentatge-Servei (APS) proposades tant per l'estudiant, com pels tutors de pràctiques interns i/o externs. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
S'estableixen canals de coordinació amb els tutors externs d'acord al perfil i característiques del context de les pràctiques dels estudiants.
|
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
El seguiment de l'aprenentatge de l'estudiant per part del tutor/a intern es realitzarà a partir de:
- Seminaris de grup, amb els objectius de compartir l'experiència de pràctiques i presentar i debatre els projectes d'intervenció que proposen els estudiants.
- Tutoria individualitzada, per tal d'acompanyar l'estudiant en el seu procés d'aprenentatge i en la presa de decisions i reconduir, si cal, les activitats previstes d'acord a un procés d'avaluació obert. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
El tutor/a intern mantindrà contactes amb el tutor/a extern d'acord al perfil i característiques del context de les pràctiques dels estudiants.
L'acompanyament de l'estudiant en el període d'estada a pràctiques el realitza el tutor extern d'acord a la intensitat i forma adequada segons les característiques del lloc de pràctiques. |
Memòria |
Vinculada al Diari de camp ia l'anàlisi per part de l'estudiant de l'àmbit i/o sector d'intervenció objecte de l'organització i la proposta d'intervenció, tant pel que fa a la justificació contextual i teòrica com pel seu plantejament metodològic. |
Estada de pràctiques |
L'estada en pràctiques s'orientarà a:
- Observació i coneixement de la realitat i del camp d'acció professional que desenvolupa la institució i/o projecte on l'estudiant realitza les pràctiques.
- Desenvolupament de les habilitats i competències que requereix la intervenció social.
- Aportació per part del l'estudiant a la institució, de la seva capacitat de treball, de reflexió i de proposta de línies d'intervenció futures. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
Memòria |
|
Descripció |
La coordinació i seguiment de les pràctiques la realitza el tutor intern amb:
- El tutor/a extern de l'entitat de pràctiques que acull l'estudiant, a través d'entrevistes conjuntes amb l'estudiant.
- Els estudiants, a través dels seminaris de grup i de les tutories individuals. |
|
|
Descripció |
Pes |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
El tutor intern avalua l'aprenentatge de l'estudiant a partir de:
- L'assistència i participació als seminaris de grup.
- La valoració dels aprenentatges dels estudiants compartits en les tutories individuals, de l'evolució de l'estudiant durant el període i de la seva capacitat per incorporar les valoracions crítiques. |
10% |
Memòria |
S'avalua, el diari de camp, l'anàlisi per part de l'estudiant de l'àmbit i/o sector d'intervenció objecte de l'organització i la proposta d'intervenció, tant pel que fa a la justificació contextual i teòrica com pel seu plantejament metodològic. |
45% |
Estada de pràctiques |
S'avalua el compliment del pla de treball individual acordat per a les pràctiques a través d'una de les eines de reflexió sobre l'experiència com és el Diari de Camp. |
45% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
S'aportaran diferents fonts d'informació a partir del context i àmbit d'intervenció de les pràctiques. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
És recomanable i formarà part de l'avaluació final l'assistència als Seminaris planificats en l'assignatura, així com tutories individuals amb el tutor intern per observar l'evolució i compliment del pla específic d'actuació. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|