Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar, avaluar i utilitzar críticament les fonts i la literatura científica avançada sobre els camps especialitzats del màster de l'Antropologia Mèdica i Salut Global. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix i avalua críticament les fonts i la literatura científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1
|
La medicina a l'epos homèric:
Relació homes i divinitats
Relació divinitats i destí |
Tema 2 |
La medicina pretècnica i les seves pràctiques terapèutiques
Concepció de la malaltia
Medicina popular i la seva transmissió |
Tema 3
|
El pensament filosòfic com a base del pensament mèdic.
Els presocràtics
Etapes de la medicina a l'antiguitat clàssica
Els primers metges |
Tema 4 |
La medicina hipocràtica:
Contingut científic i metodologia
Conceptes bàsics de nosologia
Tractaments terapèutics en funció de gènere |
Tema 5 |
La medicina a Roma i cristianisme primitiu
Galè: idea de la malaltia, terapèutica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
10 |
30 |
40 |
Sessió Magistral |
|
25 |
0 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
11 |
45 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes, per saber els seus coneixements previs de la cultura grega i de temes de diversitat de gènere. Presentació de l’assignatura.
|
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part de l' alumnat d'un tema concret o d'un treball de la seva elecció (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
L'atenció personal es farà al despatx de la professora a les hores convingudes.
L'atenció virtual es farà via moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Presentació i discusió, per part de l'alumnat i de la professora, d'un tema expliocat previament. |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició del treball de cadascun dels/ de les alumnes |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
VVAA (ed. Jufresa M.), Mujer y medicina en el mundo antiguo, Arenal. revista de Historia de las mujeres. Vol7, nº2, Granada
BOUDON-MILLOT, V, Galien de Pergame. Un médecin grec à Rome, Les Belles Lettres , Paris
GARCIA BALLESTER, L, Galeno, Guadarrama, Madrid
Gil, L, Therapeia. La medicina popular en el mundo clásico, Guadarrama, Madrid
LAIN ENTRALGO, Historia de la medicina , Salvat, Barcelona
JOUANNA, J.J., Hippocrate, Fayard, Paris
VVAA (ed.M. Woronoff, S. Follet et J. Jouanna) , Dieux, héros et médecins grecs, PUFC, Paris
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|