DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) SALUT I SOCIETAT EN LA HISTÒRIA D'OCCIDENT Codi 12835105
Ensenyament
Antropologia Mèdica i Salut Global (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
ROMANÍ ALFONSO, JOSÉ ORIOL
Adreça electrònica oriol.romani@urv.cat
jon.arrizabalaga@urv.cat
Professors/es
ROMANÍ ALFONSO, JOSÉ ORIOL
ARRIZABALAGA VALBUENA, JON
Web
Descripció general i informació rellevant La salut individual: de la higiene clàssica als estils de vida saludable. La salut col•lectiva abans de 1750. Entre els municipis i el estat: l'organització sanitària al segle XVIII. La quantificació de la salut: estadística demogràfica i sanitària. Higiene pública i revolució industrial: enginyeria sanitària i moralització social. La salut pública al laboratori: higiene experimental i teoria microbiana. El sorgiment de la medicina social: higiene social i campanyes sanitàries. De la medicina tropical a la salut global.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar, avaluar i utilitzar críticament les fonts i la literatura científica avançada sobre els camps especialitzats del màster de l'Antropologia Mèdica i Salut Global.
 A4 Distingir i saber utilitzar els diferents subgèneres d'escriptura etnogràfica i escriptura biomèdica i aplicar-los a la investigació en antropologia mèdica i en salut global, per poder comunicar els resultats dels projectes i investigacions en els diferents contextos que sigui necessari.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Escriure textos acadèmics crítics (articles científics, informes de recerca, programes) en el camp de l'antropologia mèdica.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix i avalua críticament les fonts i la literatura científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
 A4 Coneix i sap utilitzar críticament les fonts i la literatura científica sobre antropologia mèdica i salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció, per interpretar dades etnogràfiques, fonts històriques, fonts documentals i estadístiques.
Coneix, distingeix i sap utilitzar els diferents subgèneres d'escriptura etnogràfica i escriptura biomèdica i aplicar-los a la investigació en antropologia mèdica i en salut global.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
 B5 Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
 B6 Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...

Continguts
Tema Subtema
A principi de curs es donarà el detall dels continguts i la bibliografia

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent