Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar i saber utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades emprades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció per aplicar-los correctament en el context de les investigacions sobre aspectes socials i culturals de la salut. |
| A5 |
Dissenyar projectes d'investigació avançats, en base a les diferents metodologies i tipologies de projectes d'investigació en el camp de l'antropologia mèdica i salut global. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Escriure textos acadèmics crítics (articles científics, informes de recerca, programes) en el camp de l'antropologia mèdica. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix i sap utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades utilitzades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, font documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Pren contacte amb les línies d'investigació més innovadores dins del camp de l'antropologia mèdica i la salut global per poder discutir-les amb experts en aquest camp.
| | A5 |
Coneix i sap implementar els diferents tipus de projectes d'investigació avançats en antropologia mèdica i salut global i saber dissenyar-los.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
Asignatura centrada en el análisis antropológico de las intersecciones entre salud, desarrollo y medio ambiente. El objetivo central parte de la reflexión sobre los discursos y las prácticas socioculturales sobre la contaminación ambiental derivada de los procesos de desarrollo (industriales, químicos, petroquímicos, agrícolas, urbanos...) y sus efectos en la salud humana. Las cuestiones giran en relación al modo cómo las sociedades se organizan ante los problemas de contaminación ambiental (precaución, prevención, riesgo, tratamiento…), a cómo se percibe y clasifican socialmente la contaminación, las toxicidades, los riesgos y los residuos y a cómo las sociedades buscan soluciones o resisten ante este problema de salud global. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|