Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Dominar i saber utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades emprades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció per aplicar-los correctament en el context de les investigacions sobre aspectes socials i culturals de la salut. |
| A5 |
Dissenyar projectes d'investigació avançats, en base a les diferents metodologies i tipologies de projectes d'investigació en el camp de l'antropologia mèdica i salut global. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6 |
Escriure textos acadèmics crítics (articles científics, informes de recerca, programes) en el camp de l'antropologia mèdica. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Coneix i sap utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades utilitzades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, font documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Pren contacte amb les línies d'investigació més innovadores dins del camp de l'antropologia mèdica i la salut global per poder discutir-les amb experts en aquest camp.
| | A5 |
Coneix i sap implementar els diferents tipus de projectes d'investigació avançats en antropologia mèdica i salut global i saber dissenyar-los.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6 |
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
tema |
Subtema |
Assignatura centrada en l'anàlisi antropològica de les interseccions entre salut, desenvolupament i medi ambient. L'objectiu central part de la reflexió sobre els discursos i les pràctiques socioculturals sobre la contaminació ambiental derivada dels processos de desenvolupament (industrials, químics, petroquímics, agrícoles, urbans ...) i els seus efectes en la salut humana. Les qüestions giren en relació a la manera com les societats s'organitzen davant els problemes de contaminació ambiental (precaució, prevenció, risc, tractament ...), a com es percep i classifiquen socialment la contaminació, les toxicitats, els riscos i els residus ia com les societats busquen solucions o resisteixen davant d'aquest problema de salut global.
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
10 |
12 |
Treballs |
|
30 |
40 |
70 |
Debats |
|
16 |
20 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
5 |
7 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats a realitzar per l'alumne |
Treballs |
|
Debats |
|
Atenció personalitzada |
Tutories amb el professor. |
descripción |
Tutories amb cita prévia |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Assaig sobre els temes tractats a classe |
70% |
Debats |
|
Debats a classe i a l'entorn virtual |
20% |
Otros |
|
Assistència |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|