DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) SUBSTÀNCIES, MALESTARS, SUBJECTES I GESTIÓ DE RISCOS Codi 12835116
Ensenyament
Antropologia Mèdica i Salut Global (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
ROMANÍ ALFONSO, JOSÉ ORIOL
Adreça electrònica oriol.romani@urv.cat
Professors/es
ROMANÍ ALFONSO, JOSÉ ORIOL
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar, avaluar i utilitzar críticament les fonts i la literatura científica avançada sobre els camps especialitzats del màster de l'Antropologia Mèdica i Salut Global.
 A3 Dominar i saber utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades emprades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció per aplicar-los correctament en el context de les investigacions sobre aspectes socials i culturals de la salut.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B6 Escriure textos acadèmics crítics (articles científics, informes de recerca, programes) en el camp de l'antropologia mèdica.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix i avalua críticament les fonts i la literatura científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Incorpora els coneixements teòrics i metodològics essencials al voltant de l'Antropologia Mèdica.
Analitza críticament les fonts i la literatura científica sobre salut pública, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
 A3 Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, font documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment d'estudiar els diferents aspectes dels processos de salut, malaltia i atenció, i també a l'hora de definir i portar a terme un projecte d'investigació, bàsic o aplicat.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B6 Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C6 Identifica necessitats de formació

Continguts
Tema Subtema
Dentro del contexto del análisis de los usos de drogas y las drogodependencias se discutirá el modelo de reducción de daños y riesgos en el caso de las drogas. Nos centraremos en el surgimiento de una nueva forma de gestión del conflicto social en un ámbito específico en nuestras sociedades contemporáneas centrado alrededor del concepto de riesgo, pero que, como lo parece demostrar el actual debate sobre la regulación/ despenalización/ legalización de las drogas, se tiene que considerar un modelo que forma parte de una estrategia más amplia -la de la gobernabilidad- y que, por tanto, se puede aplicar también a otros ámbitos de la vida social.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; }

GRUPIGIAycols.(Coords.M.DíazyO.Romaní)(2000)Contextos,sujetosydrogas.Unmanualsobredrogodependencias.BarcelonaI.M.S.P. – MadridF.A.D.

p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; }

MARTÍNEZORÓ,D.&PALLARÉSGOMEZ,J.(2013)Deriesgosyplaceres.Manualparaentenderlasdrogas.Lleida,Eds.Milenio. p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; }

MENÉNDEZ,E.L.(1990)Morirdealcohol.Saberyhegemoníamédica.México,AlianzaEditorialMexicana-FONCA. p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }p.western { font-family: "Liberation Serif","Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "WenQuanYi Micro Hei"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 12pt; }

ROMANÍ,O.(1999)Lasdrogas,sueñosyrazones.Barcelona,Ed.Ariel.(Segundaedición,2004)

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent