DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) SEMINARI D'ESTUDIS AVANÇATS Codi 12835121
Ensenyament
Antropologia Mèdica i Salut Global (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Segon 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Filologia Catalana
Gestió d'Empreses
Història i Història de l'Art
Coordinador/a
MARTINEZ HERNAEZ, ANGEL
ZARAGOZA GRAS, MARIA JOANA
CORREA-URQUIZA VIDAL FREYRE, MARTÍN
DEUSDAD AYALA, BLANCA
Adreça electrònica inma.pastor@urv.cat
carmina.puig@urv.cat
angel.martinez@urv.cat
blanca.deusdad@urv.cat
martin.correaurquizav@urv.cat
susana.ramirez@urv.cat
fernando.vidal@urv.cat
Professors/es
PASTOR GOSÁLBEZ, MARÍA INMACULADA
PUIG CRUELLS, CARMINA
MARTINEZ HERNAEZ, ANGEL
DEUSDAD AYALA, BLANCA
CORREA-URQUIZA VIDAL FREYRE, MARTÍN
RAMÍREZ HITA, SUSANA
VIDAL , FERNANDO
Web
Descripció general i informació rellevant El seminario de estudios avanzados consistirá en el estudio y análisis de distintos ámbitos relacionados con la salud, no abordados en el currículum ordinario del Máster. Concretamente, se trabajará el ámbito de género y salud, envejecimiento e intervención grupal. Además de temas de actualidad, que por su relevancia académica y social, se crea oportuno incorporar en cada curso.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar, avaluar i utilitzar críticament les fonts i la literatura científica avançada sobre els camps especialitzats del màster de l'Antropologia Mèdica i Salut Global.
 A3 Dominar i saber utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades emprades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció per aplicar-los correctament en el context de les investigacions sobre aspectes socials i culturals de la salut.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Escriure textos acadèmics crítics (articles científics, informes de recerca, programes) en el camp de l'antropologia mèdica.
 B8 Dissenyar i dur a terme una investigació (teòrica i/o empírica) al camp de l'antropologia mèdica.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix i avalua críticament les fonts i la literatura científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
 A3 Coneix i sap utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades utilitzades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
 B5 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B6 Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
 B8 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
Tema Subtema
Museografía en salud. Dr. Alfons Zarzoso, Museu d’Història de la medicina catalana
Género y desigualdad en salud. Dra. Inma Pastor, URV
Trabajo grupal. Dra. Carmina Puig, URV
El proceso de envejecimiento. Dra. Blanca Deusdad, URV
Salud y curación a través de movimientos religiosos contemporáneos. Dra Nofit Itzhak, URV
Taller de técnicas de observación y entrevista. Dra. Susana Ramírez, URV
Género y sistemas médicos. Dra. Joanna Zaragoza, URV
Diversidad funcional y aflicciones. Dr. Martín Correa

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C4
10 25 35
Seminaris
B1
B5
C1
C4
60 50 110
Treballs
B6
B8
C2
C6
20 65 85
Atenció personalitzada
C4
10 10 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Es faran tutories individualitzades amb cita prèvia

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
B1
B5
C1
C4
Es tindrà molt en compte la participació en els debats de classe 10%
Treballs
B6
B8
C2
C6
Cada professor/a donarà orientacions sobre els treballs a presentar 80%
Altres  

Es tindrà en compte l'assistència

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Cada professor facilitarà la bibliografia dels seus seminaris a l'inici del curs. Tots els materials figuraran al moodle

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent