DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12835301
Ensenyament
Antropologia Mèdica i Salut Global (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
20 Treball fi de màster Segon 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
GRACIA ARNAIZ, MARIA ISABEL
ROMANÍ ALFONSO, JOSÉ ORIOL
Adreça electrònica mabel.gracia@urv.cat
susanm.digiacomo@urv.cat
jordi.moreras@urv.cat
cristina.larrea@urv.cat
Professors/es
GRACIA ARNAIZ, MARIA ISABEL
DI GIACOMO ., SUSAN M
MORERAS PALENZUELA, JORGE
LARREA KILLINGER, CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant Tutorització de la redacció del TFM per part dels diferents alumnes

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar, avaluar i utilitzar críticament les fonts i la literatura científica avançada sobre els camps especialitzats del màster de l'Antropologia Mèdica i Salut Global.
 A2 Dominar i utilitzar de manera avançada els sistemes d'informació i documentació científica relacionats amb les ciències de la salut, la història de la ciència, l'antropologia mèdica, salut global i els camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció, per aconseguir un major rigor i eficiència en la tasca investigadora.
 A3 Dominar i saber utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades emprades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció per aplicar-los correctament en el context de les investigacions sobre aspectes socials i culturals de la salut.
 A4 Distingir i saber utilitzar els diferents subgèneres d'escriptura etnogràfica i escriptura biomèdica i aplicar-los a la investigació en antropologia mèdica i en salut global, per poder comunicar els resultats dels projectes i investigacions en els diferents contextos que sigui necessari.
 A5 Dissenyar projectes d'investigació avançats, en base a les diferents metodologies i tipologies de projectes d'investigació en el camp de l'antropologia mèdica i salut global.
 A6 Identificar les qüestions ètiques en els projectes d'investigació per implementar solucions que permetin disminuir les inequitats en salut.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Escriure textos acadèmics crítics (articles científics, informes de recerca, programes) en el camp de l'antropologia mèdica.
 B8 Dissenyar i dur a terme una investigació (teòrica i/o empírica) al camp de l'antropologia mèdica.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix i avalua críticament les fonts i la literatura científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Coneix i sap utilitzar críticament les fonts i la literatura científica avançada sobre els camps especialitzats: Antropologia i història dels processos de salut, malaltia i atenció, Avenços en medicina social i salut comunitària, Mètodes i tècniques avançades en antropologia mèdica, Camps d'especialització en antropologia mèdica i Avenços en antropologia mèdica.
Incorpora els coneixements teòrics i metodològics essencials al voltant de l'Antropologia Mèdica.
 A2 Aplica les tècniques d'investigació pròpies del camp científic en un projecte concret, sigui d'especialització antropològica o multidisciplinar.
 A3 Coneix i sap utilitzar les eines tècniques i metodològiques avançades utilitzades actualment en investigació bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, font documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció.
 A4 Coneix, distingeix i sap utilitzar els diferents subgèneres d'escriptura etnogràfica i escriptura biomèdica i aplicar-los a la investigació en antropologia mèdica i en salut global.
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
 A5 Redacta de forma coherent i rigurosa un treball d'investigació i sap comunicar i defensar els seus resultats de forma correcta i eficaç, tant en la seva formulació escrita a mode d'informe d'investigació com en el marc d'una eventual presentació pública.
 A6 Examina les qüestions ètiques en el punt d'investigació, planificació, realització i conclusions.
Extreu conclusions operatives de la investigació per a disminuir les inequitats en salut.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B5 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
 B8 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C6 Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent