DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) APRENENTATGE I ADQUISICIÓ DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 12855101
Ensenyament
Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera (2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica natalia.catala@urv.cat
Professors/es
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aproximación a las teorías sobre adquisición de primeras y segundas lenguas.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera.
 A3 Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa.
 A4 Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix el procés d'adquisició del llenguatge particularment pel que es refereix a la llengua estrangera, amb especifitat de l'espanyol.
 A3 Coneix el procés d'adquisició del llenguatge particularment pel que es refereix a la llengua estrangera, amb especifitat de l'espanyol.
 A4 Coneix el procés d'adquisició del llenguatge particularment pel que es refereix a la llengua estrangera, amb especifitat de l'espanyol.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Identifica els resultats de la innovació
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
 B4 Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors

Continguts
Tema Subtema
1. Adquisición de una primera lengua 1.1. Adquisición de la L1
1.2. Teorías sobre la adquisición de la L1
2. Adquisición de una segunda lengua 2.1. Adquisición de segundas lenguas
2.1. Teorías sobre la adquisición de la L2
3. Interlengua 3.1. Definición
3.2. Características
4. Factores que intervienen en la adquisición de una L2 4.1. Factores personales: edad, aptitud, motivación, actitud, personalidad y estilo cognitivo
4.2. Otros factores
5. La Lingüística y la Psicolingüística en la enseñanza de lenguas
5.1. La adquisición del léxico
5.2. La adquisición de la sintaxis

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Presentacions / exposicions
A4
B3
B4
C2
C3
5 25 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
B3
B4
C2
C3
5 15 20
Sessió Magistral
A4
B3
B4
C2
C3
10 10 20
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripción de los contenidos de la asignatura
Presentacions / exposicions Presentación de un breve ensayo sobre uno de los temas expuestos en clase
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolución de ejercicios propuestos en clase
Sessió Magistral Exposición de los contenidos de la asignatura
Atenció personalitzada Resolución de dudas sobre el desarrollo de la asignatura

Atenció personalitzada
Descripció
Tutorización del alumnado

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A4
B3
B4
C2
C3
Se evaluará la adecuación del trabajo presentado a los presupuestos teóricos de la asignatura 65%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
B3
B4
C2
C3
Se evaluará la participación de los alumnos en la resolución de los problemas planteados en clase 35%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica

Ellis, R. (1999): Learning a second language through interaction. Amsterdam: John Benjamin.

Igoa, J.M. - Sanz, M. (eds.) (2012): Applying Language Science to Language Pedagogy: Contributions of Linguistics and Psycholinguistica to Language Teaching. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

Krashen, S. D. (1987). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Hertforshire: Prentice Hall International.

Krashen, S. (1994): “The input hypothesis and its rivals”, en N. Ellis (ed.), Implicit and explicit learning of languages. London: Academic Press.

Laka, I. (2012): “More than one language in the brain”. In Boeckx C., M.C. Horno & J.L. Mendívil (eds.), Language, from a Biological Point of View: Current Issues in Biolinguistics. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, pp.184-207.

O'Grady, W. (2005): How Children Learn Language. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent