Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix el procés d'adquisició del llenguatge particularment pel que es refereix a la llengua estrangera, amb especifitat de l'espanyol.
| | A3 |
Coneix el procés d'adquisició del llenguatge particularment pel que es refereix a la llengua estrangera, amb especifitat de l'espanyol.
| | A4 |
Coneix el procés d'adquisició del llenguatge particularment pel que es refereix a la llengua estrangera, amb especifitat de l'espanyol.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica els resultats de la innovació
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
1. Adquisición de una primera lengua |
1.1. Adquisición de la L1
1.2. Teorías sobre la adquisición de la L1
|
2. Adquisición de una segunda lengua |
2.1. Adquisición de segundas lenguas
2.1. Teorías sobre la adquisición de la L2
|
3. Interlengua |
3.1. Definición
3.2. Características
|
4. Factores que intervienen en la adquisición de una L2 |
4.1. Factores personales: edad, aptitud, motivación, actitud, personalidad y estilo cognitivo
4.2. Otros factores |
5. La Lingüística y la Psicolingüística en la enseñanza de lenguas
|
5.1. La adquisición del léxico
5.2. La adquisición de la sintaxis
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
25 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
15 |
20 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción de los contenidos de la asignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentación de un breve ensayo sobre uno de los temas expuestos en clase |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución de ejercicios propuestos en clase |
Sessió Magistral |
Exposición de los contenidos de la asignatura |
Atenció personalitzada |
Resolución de dudas sobre el desarrollo de la asignatura |
Descripció |
Tutorización del alumnado |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Se evaluará la adecuación del trabajo presentado a los presupuestos teóricos de la asignatura |
65% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Se evaluará la participación de los alumnos en la resolución de los problemas planteados en clase |
35%
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente. |
Bàsica |
|
Ellis, R. (1999): Learning a second language through interaction. Amsterdam: John Benjamin. Igoa, J.M. - Sanz, M. (eds.) (2012): Applying Language Science to Language
Pedagogy: Contributions of Linguistics and Psycholinguistica to Language
Teaching. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. Krashen, S. D. (1987). Principles and Practice in Second Language Acquisition.
Hertforshire: Prentice Hall International. Krashen, S. (1994): “The input hypothesis and its rivals”, en N. Ellis (ed.), Implicit and explicit learning of
languages. London: Academic Press. Laka, I. (2012): “More than one language in the brain”. In Boeckx
C., M.C. Horno & J.L. Mendívil (eds.), Language, from a Biological Point
of View: Current Issues in Biolinguistics. Cambridge: Cambridge
Scholars Publishing, pp.184-207. O'Grady, W. (2005): How Children Learn Language. Cambridge: Cambridge
University Press. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|