Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix les alternatives metodològiques existents en l'ensenyament de llengües estrangeres, concretament, en l'àmbit de l'espanyol.
Selecciona la proposta metodològica més adequada al context d'ensenyament i perfil dels estudiants (així com altres elements que han de tenir-se en compte).
| | A3 |
Utilitza amb domini els documents oficials més rellevants en l'actuació de la professió de professor d'espanyol: MCER, PCIC, Portafoli europeu de les llengües i coneix les implicacions que es deriven de l'ús d'aquests documents en e procés d'ensenyament-aprenentatge.
| | A4 |
Selecciona la proposta metodològica més adequada al context d'ensenyament i perfil dels estudiants (així com altres elements que han de tenir-se en compte).
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica els resultats de la innovació
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. Presentación de los términos clave en la metodología de enseñanza de lenguas extranjeras. |
1.1. Metodología, método y enfoque.
1.2. Diferencia entre actividad y tarea.
1.3. Tipos de ejercicios.
1.4. Destrezas y competencias.
1.5. Objetivos y contenidos.
1.6. Currículo.
|
2. Historia de la metodología del español como lengua extranjera |
2.1. Los orígenes: el latín como modelo de la enseñanza-aprendizaje de LE.
2.2. El método tradicional o de gramática-traducción.
2.3. Los métodes naturales: el método directo.
2.4. Los métodos de base estructuralista: el método audiolingual, el método situacional y el método audiovisual.
2.5. Los enfoques humanísticos: el método silencioso, la sugestopedia, el aprendizaje comunitario de la lengua, la respuesta física total, el enfoque léxico, la lengua total, la programación neurolingüística, las inteligencias múltiples.
2.6. La enseñanza comunicativa de la lengua: el modelo nociofuncional, el envoque comunicativo, el enfoque por tareas, proyectos y la simulación global, el enfoque natural, el aprendizaje cooperativo de la lengua, el aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras.
|
3. Metodología en acción |
3.1. El buen profesor de ELE: las competencias clave del profesorados de segundas lenguas y lenguas extranjeras
3.2. Los estudiantes: pensamiento positivo y motivación
3.3. El uso de la lengua en el aula
3.4. La importancia de la evaluación |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
1 |
3 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
48 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
7 |
9 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción de los contenidos, metodología y evaluación de la asignatura |
Sessió Magistral |
Explicación de los contenidos del curso. Las explicaciones irán acompañadas de presentaciones en Power Point, pdf y artículos. Los alumnos deberán leer la bibliografía (artículos y capítulos de libros) indicados por la profesora para poder hacer los trabajos a través de los TIC correctamente |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El alumno deberá participar activamente en el aula TIC, resolviendo problemas y contribuyendo a debates |
Atenció personalitzada |
Atención personalizada a través de Moodle, Skype y sesiones presenciales |
Descripció |
Los alumnos deberán estar continuamente en contacto con la profesora, a la hora de realizar las prácticas en el aula, así como las actividades a través de las TIC. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Discusión de actividades prácticas en el aula
Resolución de actividades prácticas y discusión de temas relacionados con la asignatura a través de TIC
Tarea final
|
10%
30%
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
BIBLIOGRAFÍA RECOMENDADA
• Alonso, E. (2012). Soy profesor/a. Aprender a enseñar. Madrid:Edelsa.URL
• Giovanni, A. (1996). Profesor en Acción. Madrid:EdelsaURL
• Melero Abadía, P. (2000), Métodos y enfoques en la enseñanza/aprendizaje del español como lengua extranjera. Madrid, EdelsaURL
• Moreno Fernández, F. (Dir.) (2012). Las competencias clave del profesorado de lenguas segundas y extranjeras. Madrid:Instituto Cervantes.URL
• Richards, J. C. y Rodgers, T. S. (1998), Enfoques y métodos en la enseñanza de idiomas. Madrid:Edinumen.URL
• Sánchez, A. (2009): La enseñanza de idiomas en los últimos cien años : métodos y enfoques. Madrid:SGEL
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|