Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
| A6 |
Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua. |
| A7 |
Gestionar la classe de manera adequada i adoptar diferents rols (transmissor, facilitador, mediador) en funció de les necessitats dels estudiants. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B5 |
Sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Pren decisions sobre la programació de cursos d'espanyol com a llengua estrangera en funció del context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i l'anàlisi de necessitats.
| | A3 |
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
| | A4 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Pren decisions sobre la programació de cursos d'espanyol com a llengua estrangera en funció del context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i l'anàlisi de necessitats.
| | A6 |
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
| | A7 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B5 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. El concepto de gestión del aula |
|
2. El discurso del aula |
2.1. La interacción
2.2. El discurso generado y el discurso aportado
2.3. El discurso del profesor: las instrucciones |
3. Gestión de grupos |
3.1. Dinamización de la clase
3.2. Gestión de conflictos
3.3. Motivación
|
4. Gestión del tiempo y el espacio del aula |
4.1. El espacio del aula
4.1.1. Posibilidades de modificación de los elementos
4.2. Gestión del tiempo
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
16 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
24 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
5 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases. |
Sessió Magistral |
Introducción teórica al tema objeto de la asignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentación por parte del alumnado de las actividades propuestas en clase |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de distintos casos prácticos relacionados con el temario, propuestos en clase |
Atenció personalitzada |
Tutorización del alumno a lo largo del proceso |
Descripció |
Tutorización del alumnado a lo largo de la asignatura, encaminada a la presentación de los trabajos propuestos en clase. El profesor destinará tiempo a resolver posibles dudas, consultas y otras cuestiones relacionadas con la asignatura que el estudiante pueda presentar. A principios de curso se informará a los alumnos sobre cómo se realizará la atención personalizada (Moodle, presencial, horario). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Presentación en clase de la resolución de casos prácticos basados en los aspectos teóricos que se trabajan y participación en las actividades de Moodle. |
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realización de un trabajo final de resolución de un caso práctico. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente. Los estudiantes serán penalizados en la puntuación de los contenidos si los trabajos no presentan corrección ortográfica, léxica y sintáctica. No se evaluarán trabajos en los que se detecten plagio. |
Bàsica |
E. Alonso, Cómo ser profesor-a y querer seguir siéndolo, , 1994
X. Villalobos, Reflexión en torno a la gestión del aula y a la mejora en los procesos de enseñanza y aprendizaje, REvista Iberoamericana de Educación, 2011
|
Álvarez, A. G. (2013). Metodología cooperativa para el aprendizaje de ELE.Cuadernos CANELA, 24, 31-43. Cassany, D. (2009). La cooperación en ELE: De la teoría a la práctica. Tinkuy,(11), 7-29. de Desarrollo Próximo, Z., & mediador de la Ll, U. (2002). La interacción en el aula desde el punto de vista de la co-construcción de conocimiento: un planteamiento didáctico. La lengua, vehículo cultural multidisciplinar, 61. Escobar Urmeneta, C., & Nussbaum, L. (2008). El portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera. Huneault, C. (2009). Estrategias motivacionales en el aula de ELE. Tinkuy: Boletín de investigación y debate, (11), 145-165. Jetté, Karinne (2015). Las innovaciones pedagógicas para garantizar una gestión eficaz en la clase de ELE. MarcoELE. Disponible en https://marcoele.com/gestion-en-la-clase-de-ele/ Jiménez, K. G. (2009). Propuesta estratégica y metodológica para la gestión en el trabajo colaborativo. Revista Educación, 33(2), 95-107. Moreno, J., & Torrego, S. (2008). La Disrupción: Revisar y mejorar las estrategias de gestión del aula: Interacción verbal y no verbal, discurso del profesor, estilo motivacional y reacción inmediata a la disrupción. URL: http://213.0, 8. Moreno, A. I. La gamificación para (auto) evaluar las competencias léxico-gramaticales en el aula de inglés como segunda lengua en el contexto de la enseñanza a distancia: un estudio de caso. VERBEIA VERBEIA VERBEIA, 75. Riquel García, A. M. (2014). Incrementando la motivación en la clase de ELE: el uso de la gamificación en el aula. Sangrà, J. P., Garriga, M. S., Parramon, J. P., Figueras, M. R., Cànaves, M. L., Santasusana, M. V., ... & BLANCHAR, M. C. (2001). El aula como espacio de investigación y reflexión: investigaciones en didáctica de la lengua (Vol. 162). Graó. Vilaseca, A. O. (2000). Hacia la competencia intercultural en el aprendizaje de una lengua extranjera: estudio del choque cultural y los malentendidos. Editorial Edinumen. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|