Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
| A6 |
Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B5 |
Sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Pren decisions sobre la programació de cursos d'espanyol com a llengua estrangera en funció del context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i l'anàlisi de necessitats.
| | A3 |
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
| | A4 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Pren decisions sobre la programació de cursos d'espanyol com a llengua estrangera en funció del context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i l'anàlisi de necessitats.
| | A6 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B5 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. El profesor de E/LE. Diferentes materiales y diferentes objetivos: fuentes para el aprendizaje y la enseñanza. |
1.1. Materiales de consulta on line
1.2. Materiales en soporte papel
|
2. Análisis de manuales para la enseñanza y el aprendizaje de E/LE |
2.1. Desde la perspectiva metodológica
2.2. Desde la perspectiva del usuario
|
3. Análisis de materiales complementarios para la enseñanza y el aprendizaje de E/LE |
3.1. Desde la perspectiva metodológica
3.2. Desde la perspectiva del usuario
|
4. Orientaciones y pautas para el diseño y la producción de materiales didácticos |
4.1. Desde la perspectiva metodológica
4.2. Desde la perspectiva del usuario |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
15 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases |
Sessió Magistral |
Repaso de las diferentes metodologías de la enseñanza de E/LE y su reflejo en los diversos manuales. Orientaciones para el diseño y la elaboración de materiales. |
Presentacions / exposicions |
Planteamiento de distintos casos prácticos basados en los actuales manuales de E/LE |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentación porparte del alumnado de actividades creativas para llevar al aula de E/LE |
Atenció personalitzada |
Tutorías virtuales o presenciales (previa cita) |
Descripció |
Tutorización del alumnado a lo largo de la asignatura encaminada a la presentación del trabajo final |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Se tendrá en cuenta una asistencia mínima del 80% de las sesiones de la asignatura |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Se evaluará la creatividad y originalidad de las propuestas presentadas |
50% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Se evaluará la participación activa del alumnado en las sesiones prácticas de clase |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Quienes no hayan asistido a un minimo del 80% de la asignatura deberán someterse a un examen teórico además de la presentación de las tareas propuestas. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
El alumnado deberá familiarizarse con los distintos manuales y materiales de la enseñanza de E/LE. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|