Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
| A6 |
Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Integra les noves tecnologies en la seva actuació docent i investigadora: coneixement d'eines tecnològiques, estratègies i disseny d'activitats.
| | A3 |
Integra les noves tecnologies en la seva actuació docent i investigadora: coneixement d'eines tecnològiques, estratègies i disseny d'activitats.
| | A4 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
| | A6 |
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
Tema 0: Preámbulo |
0.1. Gestión de la información digital
0.2. Pautas de seguridad digital en la red
0.3. Propiedad intelectual y plagio
|
Tema 1: Introducción |
1.1. Acrónimos y actitudes frente a las NNTT
1.2. Nativos digitales vs. Inmigrantes digitales
1.3. Conceptos básicos: Web 1.0, 2.0, 3.0
1.4. PLE vs. PLN |
Tema 2: Tecnología y metodología |
2.1. Tecnología y metodología
2.2. Trabajar con la web 2.0: cooperación, colaboración, interacción, creación
2.3. TIC y destrezas |
Tema 3: Aplicación de las TIC en el diseño de actividades |
3.1. Recursos
3.2. Tareas 2.0 |
Tema 4: Tendencias: ¿hacia dónde vamos? |
4.1. m-Learning
4.2. u-Learning
4.3. MOOC
4.4. Redes sociales aplicadas a la docencia
4.5. Gamificación
4.6. Flipped Classroom |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
4 |
7 |
Sessió Magistral |
|
8 |
12 |
20 |
Fòrums de discussió |
|
1 |
1 |
2 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
12 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
6 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura y del sistema de evaluación. |
Sessió Magistral |
En cada sesión se verán los distintos procesos e ideas enfocadas a las prácticas que se llevarán a cabo posteriormente. |
Fòrums de discussió |
Se discutirán temas de aplicación de las TIC en la didáctica de lengua, ya sea en el aula como en los foros de Moodle. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Los estudiantes tendrán que hacer ejercicios prácticos dentro y fuera del aula. |
Resolució de problemes, exercicis |
Creación de material y explotaciones propias usando las TIC. |
Presentacions / exposicions |
Puesta en común de las actividades realizadas tanto dentro como fuera del aula. |
Atenció personalitzada |
El estudiante se mantendrá en contacto con la profesora en el aula y, si es necesario, en tutorías presenciales o virtuales. |
Descripció |
El alumno será atendido por el profesor para resolver las dudas y/o problemas que le planteen los diferentes contenidos de la asignatura y también otras cuestiones que tengan que ver con la materia. También se le asesorará sobre la elaboración de las prácticas que tenga de realizar. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Fòrums de discussió |
|
Participación en los debates generados en el aula o en Moodle. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolución de los trabajos prácticos que realiza el alumno. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Defensa oral de una actividad TIC en una sesión de clase. |
40% |
Altres |
|
Asistencia a clase y participación en el aula. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes serán penalizados en la puntuación de los contenidos si los trabajos no presentan corrección ortográfica, léxica y sintáctica. |
Bàsica |
Cornella, A., Infoxicación..., , 2013
Lara G., C., Efectos sociales de la digitalización: infoxicación y demencia digital , , 2014
Trujillo, N., #Infoxicación y la problemática asociada a la #gestión de la sobreabundancia de #información que ofrece #Internet, , 2014
Mendoza, A., Normas de Etiqueta en Internet – Netiquette, , 2011
Simons, Mathea, Perspectiva didáctica sobre el uso de las TIC en clase de ELE, , 2010
, Sobre la competencia digital docente, ,
Prensky, Marc, Digital Natives, Digital Immigrants, , 2001
González, J.C., Contra el mito de los nativos digitales, , 2014
Castañeda, L. y Adell, J. , Entornos personales de aprendizaje: claves para el ecosistema educativo, , 2013
Hernández Mercedes, M.P., La integración de las TIC en la clase de ELE. Panorama de una (r)evolución, , 2012
Warschauer, M., New Tools for teaching writing, , 2010
Siemens, G., Conectivismo: Una teoría del aprendizaje para la era digital, , 2004
UNESCO, El aprendizaje móvil: "Las TIC en educación", ,
EdTech Team, Las 33 competencias digitales del profesor del siglo XXI, , 2015
Marquina, J., Las 21 competencias digitales que todos los ciudadanos deben tener, , 2017
Cruz Moya, O., Las Redes Sociales en la enseñanza de ELE: retos y propuestas, ,
Cabrera Nocito, V., mLearning, uLearning, pLearning... Nuevas tendencias de aprendizaje, , 2015
Gallego, F., Panorámica: serious games, gamification y mucho más, , 2014
, Gamificación y aprendizaje de segundas lenguas, , 2017
Comisión Europea, Principios para diseñar los MOOC. Enfoque pedagógico desde la perspectiva del estudiante, , 2013
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
APRENENTATGE I ADQUISICIÓ DE LLENGÜES ESTRANGERES/12855101 | METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES/12855102 | EL MARC COMÚ EUROPEU DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES/12855103 | GESTIÓ DE L'AULA: DINÀMIQUES DE TREBALL I TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ/12855105 |
|
|
Altres comentaris |
Lo que se espera de los alumnos es que asistan a clase, una participación activa y una actitud abierta y colaboradora, no exenta de espíritu. Se recomienda llevar al día las lecturas obligatorias y la realización de las prácticas propuestas. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|