Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
| A6 |
Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua. |
| A7 |
Gestionar la classe de manera adequada i adoptar diferents rols (transmissor, facilitador, mediador) en funció de les necessitats dels estudiants. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
| | A3 |
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
| | A4 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
| | A6 |
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
| | A7 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. Introducción a la enseñanza de ELE a niños de 3 a 9 años. |
1.1. ¿Qué / quién es un niño?
1.2. Pautas generales para la enseñanza de ELE a niños.
1.3. Gestión del aula en el aula de ELE a niños.
|
2. Los juegos en la enseñanza de ELE a niños. |
2.1. El papel de los juegos en la enseñanza de ELE a niños.
2.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
2.3. Actividades prácticas para aplicar los juegos en el aula de ELE a niños.
|
3. Las imágenes en la enseñanza de ELE a niños.
|
3.1. El papel de las imágenes en la enseñanza de ELE a niños.
3.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
3.3. Actividades prácticas para aplicar las imágenes en la clase de ELE a niños. |
4. Las canciones, rimas y retahílas en la enseñanza de ELE a niños. |
4.1. El papel de las canciones, rimas y retahílas en la enseñanza de ELE a niños.
4.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
4.3. Actividades prácticas para aplicar las canciones, rimas y retahílas en la clase de ELE a niños.
|
5. Los cuentos en la clase de ELE a niños. |
5.1. El papel de los cuentos en la enseñanza de ELE a niños.
5.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
5.3. Actividades prácticas para aplicar los cuentos en la clase de ELE a niños.
|
6. El uso de las TIC en la clase de ELE a niños. |
6.1. El papel de las TIC en la enseñanza de ELE a niños.
6.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
6.3. Actividades prácticas para aplicar las TIC en la clase de ELE a niños.
|
7. El uso de la pizarra digital interactiva en la clase de ELE a niños. |
7.1. Demostración práctica de cómo usar la pizarra digital interactiva en la clase de ELE a niños. |
8. Análisis de materiales para la clase de ELE a niños. |
8.1. Presentación de los materiales existentes para la clase de ELE a niños.
8.2. Actividades prácticas.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Avantprojecte |
|
1 |
8 |
9 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
8 |
12 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
8 |
12 |
Seminaris |
|
4 |
1 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
0 |
30 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación del programa de la asignatura y objetivos de la misma y actividades de reflexión sobre el tema de la asignatura. |
Avantprojecte |
Presentación de la metodología que se va a utilizar y del proyecto que se va a realizar durante el desarrollo de la asignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Planteamiento por parte del docente de la asignatura de situaciones específicas y resolución de las mismas desde una perspectiva comunicativa e intercultural |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Solución de casos de estudio con la propuesta de actividades que se puedan llevar a cabo en el aula. |
Seminaris |
Seminario con un profesor externo invitado para hablar de un tema relacionado con la asignatura. |
Presentacions / exposicions |
Presentación del proyecto que se desarrolla. |
Atenció personalitzada |
Tutorías destinadas a resolver dudas en la resolución de las actividades que se deban realizar fuera del aula. |
Descripció |
Seguimiento en todo momento del progreso del alumnado del Máster y guía personalizada de sus presentaciones y exposiciones finales.
Resolución en clase de las dudas y problemas planteados por parte de los alumnos asistentes al curso.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Resolución de actividades prácticas. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Proyecto final |
60% |
Altres |
|
Entrega dentro del plazo establecido y actividades propuestas en Moodle. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Carranza, Mercedes, Lenguas extranjeras en Educación Infantil. Manual didáctico. , 2002, Ediciones Calipso
Cordero Seva, Enrique , Pragmática infantil y la enseñanza de español para niños. , 2013, Arco Libros
Mora, F., Neuroeducación., 2013, Alianza Editorial
|
En la sesión introductoria al
curso se repartirá y explicará detenidamente la bibliografia adecuada. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
APRENENTATGE I ADQUISICIÓ DE LLENGÜES ESTRANGERES/12855101 | METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES/12855102 | EL MARC COMÚ EUROPEU DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES/12855103 | NOVES TECNOLOGIES APLICADES A L'ENSENYAMENT D'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA/12855107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|