Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
| A6 |
Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua. |
| A7 |
Gestionar la classe de manera adequada i adoptar diferents rols (transmissor, facilitador, mediador) en funció de les necessitats dels estudiants. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Pren decisions sobre la programació de cursos d'espanyol com a llengua estrangera en funció del context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i l'anàlisi de necessitats.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
| | A4 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
Planifica el procés d'ensenyament-aprenentatge en funció de la diversa tipologia contextual en què es desenvolupa.
Pren decisions sobre la programació de cursos d'espanyol com a llengua estrangera en funció del context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i l'anàlisi de necessitats.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
| | A6 |
Dissenya materials d'aprenentatge d'acord amb el perfil de l'alumnat i el context de l'ensenyament.
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
| | A7 |
S'inicia en els processos i les estratègies presents en els processos d'ensenyament-aprenentatge i com aquests es reflecteixen i es gestionen a l'aula.
Entén l'especificitat d'alguns contextos d'ensenyament (finalitats específiques, nens i immigrants) i les conseqüències metodològiques que se'n deriven.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. La enseñanza de la Lengua para Fines Específicos (EFE): definición y estudio |
Historia y desarrollo de la enseñanza de la Lengua para Fines Específicos |
2. ¿Qué tipo de profesional es un profesor de EFE? |
Cualidades del profesor de EFE
Papel del profesor en las clases de EFE |
3. Principales dificultades de tipo práctico |
Análisis de un caso real
Condiciones físicas de la clase
Tamaño y homogeneidad de los grupos
Motivación de los estudiantes
El estatuto y las condiciones de trabajo del profesor
Conocimiento anticipado del grupo meta y tiempo de preparación
Aspectos inherentes a la compañía que afectan a los estudiantes
Comentario a las posibles soluciones
|
4. Factores que contribuyen al éxito de un profesor de EFE |
Actitud positiva y de real interés por parte del profesor.
Conocimientos básicos del profesor sobre el tema específico
Respeto del principio según el cual el profesor de EFE no lo es de la materia específica de sus estudiantes
Obtención de la colaboración del estudiante en la obtención de documentos
|
5. Las diferencias interculturales y su importancia en las clases de Español de los Negocios |
Aplicación a un caso práctico |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
15 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases |
Sessió Magistral |
Introducción teórica al concepto y alcance de la enseñanza de lenguas con fines específicos, con especial atención al español. |
Presentacions / exposicions |
Presentación por parte del alumnado de las actividades propuestas en clase |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución de distintos casos prácticos relacionados con el temario, propuestos en clase |
Atenció personalitzada |
Tutoría virtual y presencial (previa cita) |
Descripció |
Tutorización del alumnado a lo largo de la asignatura, encaminada a la presentación de los trabajos propuestos en clase |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Se tendrá en cuenta una asistencia mínima al 80% de las sesiones |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Se evaluará la adecuación del trabajo presentado a los presupuestos teóricos de la asignatura |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Se evaluará la participación activa del alumnado en las sesiones prácticas de clase |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Quienes no hayan asistido a un mínimo del 80% de las clases deberán someterse a un axamen teórico. además de la presentación de las tareas propuestas en clase. |
Bàsica |
|
BERMEJO, I. e HIGUERAS,
M.: «La enseñanza del español como lengua extranjera con fines específicos:
recursos en Internet para la elaboración de actividades», Carabela,
44: 119-124. 1998 GONZÁLEZ HERMOSO, A.: Guía
hispánica de Internet, Edelsa, Madrid, 1999 GÓMEZ DE ENTERRÍA, J.
(Coord): La enseñanza/aprendizaje del español con fines específicos,
Edinumen, Madrid, 2001. CORPAS, J. y MARTÍNEZ,
L.: Socios 2, Libro del Profesor, Difusión, Barcelona, 2001. MARTÍNEZ, L., SABATER, M
LL.: Socios 2, Libro del Alumno, Difusión, Barcelona, 2000. PALOMINO, M.A.: Primer
Plano, Edelsa, Madrid, 2000. SANZ, G., FRASER, A.: Manual
de comunicaciones en la empresa, Interactiva/Graó, Barcelona, 1998.
SITMAN, R.: «Algunas reflexiones sobre el
uso y el abuso de la Internet en la enseñanza de EFE», Boletín de
ASELE, Mayo 1998: 6-7, 1998. |
Complementària |
|
Se facilitarán referencias complementarias a través del espacio Moodle de la asignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|