Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera. |
| A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A8 |
Dissenyar i dur a terme una investigació rellevant en l'àrea de l'ensenyament d'E/LE basada en els diferents mètodes d'investigació quantitativa i qualitativa i implementar els resultatsde d'aquesta investigació a l'aula. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aplica a entorns nous o poc coneguts, els conceptes, principis, teories i models relacionats amb l'àrea de l'enseyament de llengües, especialment, l'enseyament de l'espanyol com a llengua estrangera.
| | A2 |
Aplica a entorns nous o poc coneguts, els conceptes, principis, teories i models relacionats amb l'àrea de l'enseyament de llengües, especialment, l'enseyament de l'espanyol com a llengua estrangera.
| | A8 |
Entén i identifica els diferents elements que intervenen en l'elaboració d'un treball o projecte d'investigació.
Coneix els procediments bàsics d'un treball o projecte d'investigació.
Aprofundeix en eines de recollida de dades i d'anàlisi d'aquestes.
Gestiona les bases de documentació técnica-científica, per a seleccionar documents d'altres autors útils pel seu treball o projecte d'investigació.
Identifica els recursos existents per a cercar informació tant en les fonts d'informació generals, com en les bases de dades bibliogràfiques i a Internet.
Aplica a entorns nous o poc coneguts, els conceptes, principis, teories i models relacionats amb l'àrea de l'enseyament de llengües, especialment, l'enseyament de l'espanyol com a llengua estrangera.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B2 |
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. El proceso de investigación. Objetivos, preguntas de investigación y justificación del estudio |
|
2. Los tipos de investigación característicos de la lingüística aplicada. La investigación en el ámbito de E/LE |
|
3. El diseño de investigación. Objetivos y estrategias |
|
4. Recolección de los datos |
|
5. Análisis de los datos |
|
6. La redacción del estudio |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
2 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
6 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
6 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases. |
Sessió Magistral |
Desarrollo de cada uno de los temas que constituyen el programa de la asignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Planteamiento y resolución de distintas actividades relacionadas con los temas expuestos en clase. |
Presentacions / exposicions |
Presentación, por parte del estudiante, de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma. |
Atenció personalitzada |
Tutorización a partir de reuniones presenciales y de tutorías mediante Moodle con la profesora del trabajo que desarrollará el alumno. |
Descripció |
Tutorización del estudiante a lo largo de la asignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Discusión de las soluciones que plantea el estudiante que realiza la presentación por parte del resto de la clase. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentación por parte del estudiante de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Resolución de ejercicios de aplicación de los temas desarrollados en las sesiones magistrales. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente. |
Bàsica |
Dörnyei, Z, Research Methods in Applied Linguistics, Oxford: Oxford University Press, 2007
Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C.; Baptista Lucio, P. , Fundamentos de metodología de la investigación, Madrid: McGraw Hill, 2007
Hinkel, E. (ed.), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. Vol II, London: Routledge, 2011
Jiménez Ruiz, J. L. , Metodología de la investigación lingüística, Alicante: Universidad de Alicante, 2007
Lähdesmäki, T.; Hurme, P.; Koskimaa, R.; Mikkola, L.; Himberg, T. , Mapping Research Methods. Methods Paths for Humanists, University of Jyväskylä, 2014
Mackey, A.; Gass, S., Second Language Research. Methodology and Design, New York: Routledge, 2016 (2ª ed)
Santos Gargallo, I.; Hernando Velasco, A., Cómo hacer un buen TFM en enseñanza del español como lengua extranjera, Arco Libros, 2018
Cortés Rodríguez, L., Cómo hacer una exposición oral, Arco Libros, 2018
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|