Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: La sintaxis |
1.1. La estructura jerárquica
1.2. Los sintagmas
1.3. La predicación
1.4. Clases de palabras. Funciones sintácticas
1.5. El análisis sintáctico como hipótesis de la estructura de la oración |
Tema 2: La oración. La estructura de la oración simple: el sujeto y el predicado. |
2.1. La oración como unidad gramatical
2.2. La oración y el discurso
2.3. El sujeto
2.4. El predicado |
Tema 3: El sintagma nominal. Los pronombres |
3.1. La clasificación de los sustantivos
3.2. La estructura del SN. Componentes del SN
3.3. La interpretación semántica de los SNs. Presencia y ausencia de determinante
3.4. La índole del pronombre. La clasificación de los pronombres
3.5. La polivalencia funcional de SE |
Tema 4: El sintagma adjetivo. El sintagma adverbial y el sintagma preposicional |
4.1. La clasificación de los adjetivos
4.2. La estructura del sintagma adjetivo
4.3. El adverbio. Clasificación de los adverbios. El sintagma adverbial
4.4. Las preposiciones. El sintagma preposicional |
Tema 5: La flexión verbal. Perífrasis verbales y oraciones no flexionadas |
5.1. El tiempo verbal
5.2. El modo
5.3. El aspecto
5.4. Perífrasis verbales en español
5.5. Las oraciones no flexionadas |
Tema 6: Tipos de oraciones. Coordinación y subordinación |
6.1. Tipos de oraciones
6.2. Coordinación y subordinación
6.3. La coordinación de oraciones
6.4. La subordinación de oraciones |
Tema 7: Las oraciones sustantivas |
7.1. Clasificación de las subordinadas sustantivas
7.2. Los sintagmas conjuntivos
7.3. Interrogativas y exclamativas indirectas |
Tema 8: Las oraciones relativas |
8.1. La construcción relativa
8.2. Relativas con antecedente: relativas restrictivas y no restrictivas
8.3. Relativas sin antecedente: relativas libres
8.4. Los pronombres y adverbios relativos |
Tema 9: Las oraciones adverbiales |
9.1. Clasificación de las oraciones adverbiales
9.2. Comparativas, superlativas y consecutivas
9.3. Causales, finales e ilativas
9.4. Condicionales y concesivas |
Tema 10: Las funciones informativas |
10.1. Información conocida e información nueva
10.2. Tópico y foco
10.3. El orden de las palabras
10.3. Las oraciones hendidas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
0 |
30 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
72 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis d'aplicació de la teoria desenvolupada a les sessions magistrals. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució d'exercicis d'aplicació de la teoria desenvolupada a les sessions magistrals de manera autònoma per part de l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Té com a objectiu resoldre els dubtes que tinguin els estudiants, mitjançant atenció al despatx o bé per correu electrònic. |
Descripció |
Resolució de dubtes o bé de forma presencial o bé a través del correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
L'estudiant farà una prova final presencial que es realitzarà al final del quadrimestre. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Tullio, Á. di, Manual de gramática del español, Waldhuter, 2010
Rodríguez Ramalle, T., Manual de sintaxis del español, Castalia, 2005
Bosque, I. & V. Demonte, eds., Gramática descriptiva de la lengua española, RAE/Espasa Calpe, 1999
Gómez Torrego, L., Análisis sintáctico, SM, 2004
RAE, Nueva gramática de la lengua española, Espasa, 2009
Bosque, I., Las categorías gramaticales (2ª ed.), Síntesis, 2015
Bosque, I. & J. Gutérrez Rexach, Fundamentos de sintaxis formal, Akal, 2009
RAE, Nueva gramática de la lengua española. Manual, Espasa, 2010
de Santiago Guervós, J., Estrategias para el análisis sintáctico, Arco Libros, 2013
Rodríguez Ramalle, T., Las relaciones sintácticas, Síntesis, 2015
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|