DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) CF II: FONAMENTS DE LINGÜÍSTICA GENERAL I LINGÜÍSTICA APLICADA A L'ENSENYAMENT DE LLENGÜES Codi 12855211
Ensenyament
Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera (2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
Adreça electrònica jordi.ginebra@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
margarita.molerob@urv.cat
Professors/es
GINEBRA SERRABOU, JORDI
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
Web
Descripció general i informació rellevant Introducció general a la naturalesa, la història i l'ús del llenguatge humà

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: LA LINGÜÍSTICA I EL SEU OBJECTE D'ESTUDI 1.1. La lingüística i els seus objectius
1.2. Característiques del llenguatge humà
1.3. El llenguatge i les llengües
Tema 2: L'ESTRUCTURA DE LA LLENGUA 2.1. L'estructura fonètica i fonològica
2.2. L'estructura morfòlogica i sintàctica
2.3. L'estructura semàntica
Tema 3: L'ÚS DEL LLENGUATGE 3.1. La pragmàtica
Tema 4: TEORIA I APLICACIÓ EN LINGÜÍSTICA 5.1. L'adquisició de L2

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
B1
25 15 40
Pràctiques a través de TIC
A1
B1
C4
1 15 16
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
2 15 17
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes i preguntes
Supervisió i seguiment de les pràctiques

Atenció personalitzada
Descripció
L'horari d'atenció personalitzada es facilitarà a l'alumnat a principi de curs.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  

Examen teòric Pràctica amb l'ús de les TAC


60%
40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per passar l'asignatura, s'ha d'aprovar l'examen escrit i una pràctica (amb l'ús de les TAC) sobre la matèria.


Fonts d'informació

Bàsica

YULE, George (1996): The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: El lenguaje. Madrid: Akal, 2007, 3 ed.

ESCANDELL, VIDAL, M. Victoria (coord.) (2011): Invitación a la Lingüística. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.

MORENO CABRERA, J. Carlos (2013): Cuestiones clave de la Lingüística. Madrid: Editorial Síntesis. 

Complementària

BERGMANN, A. et al. (eds.): Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics. Columbus: Ohio State University Press, 2007, 10 ed.

FROMKIN, V. et al. (2000): Linguistics. An Introduction to Linguistic Theory. Oxford: Blackwell.

HUDSON, G. (2000): Essential Introductory Linguistics. Oxford: Blackwell.

MARTÍNEZ CELDRÁN, E. (1995): Bases para el estudio del lenguaje. Barcelona: Octaedro.

MORENO CABRERA, J.C. (2013): Cuestiones clave de la Lingüística. Madrid: Editorial Síntesis.

NEWMEYER, F.J. (ed.) (1988): Linguistics. The Cambridge Survey. 4 vols. Cam­bridge: Cambridge University Press. Traducción castellana: Panorama de la lingüística moderna de la Universi­dad de Cambridge. Madrid: Visor.     

PÉREZ SALDANYA, M. et alli (1998): Diccionari de Lingüística. Oliva (Valencia): Colomar Editors.           

RADFORD, A. - ATKINSON, M. - BRITAIN, D. - CLAHSEN, H. - SPENCER, A. (1999): Linguistics. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: Introducció a la lingüística. Madrid: Cambridge University Press, 2000.

TUSÓN, J. (2000): Introducció a la Lingüística. Barcelona: Columna.

LA RESTA DE BIBLIOGRAFIA ES FACILITARÀ DURANT EL CURS. 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent