DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 12855401
Ensenyament
Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera (2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Pràctiques Externes obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
MADRONA CAO, MARIA ALICÍA
Adreça electrònica alicia.madrona@urv.cat
Professors/es
MADRONA CAO, MARIA ALICÍA
Web
Descripció general i informació rellevant Observación e impartición de clases de E/LE.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera.
 A2 Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat.
 A3 Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa.
 A4 Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu.
 A5 Exposar amb domini i de forma adequada els coneixements sobre l'espanyol LE de manera escrita, oral o per entorns multimèdia diversos
 A6 Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua.
 A7 Gestionar la classe de manera adequada i adoptar diferents rols (transmissor, facilitador, mediador) en funció de les necessitats dels estudiants.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Sensibilització en temes mediambientals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Realitza una observació crítica i posterior avaluació personal de les classes d'E/LE efectuades per un docent oficial.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
 A2 Realitza una observació crítica i posterior avaluació personal de les classes d'E/LE efectuades per un docent oficial.
Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
 A3 Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
 A4 Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
 A5 Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
 A6 Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Demostra capacitats docents i el domini i la gestió de les habilitats a classe dl'E/LE.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
 A7 Realitza una observació crítica i posterior avaluació personal de les classes d'E/LE efectuades per un docent oficial.
Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Demostra capacitats docents i el domini i la gestió de les habilitats a classe dl'E/LE.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C5 Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Dada la heterogeneidad del alumnado y la oferta de plazas disponibles, la asignación de los grupos de prácticas de observación e impartición se acordará caso por caso.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
4 0 4
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
10 20 30
Estada de pràctiques
24 60 84
Memòria
0 30 30
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del desarrollo de las prácticas de docencia e impartición, así como de los documentos y requisitos que se deben aportar en cada momento.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Tutorías para supervisar el desarrollo de las prácticas de observación y docencia.
Estada de pràctiques Desarrollo de las prácticas de observación y docencia.
Memòria Elaboración de una memoria que muestre con detalle el desarrollo de las prácticas externas.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Dada la heterogeneidad del alumnado, los mecanismos de coordinación se establecerán caso por caso. Los detalles quedarán reflejados en el convenio que se suscriba entre la universidad y el centro de prácticas.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En la evaluación de las Prácticas Externas, se contemplará el desarrollo de las prácticas de observación y docencia por parte del alumnado, así como su implicación y responsabilidad en relación con las tareas llevadas a cabo. Así mismo, se contará con la memoria elaborada por los estudiantes al término de su periodo de prácticas.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent