Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera. |
| A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
| A5 |
Exposar amb domini i de forma adequada els coneixements sobre l'espanyol LE de manera escrita, oral o per entorns multimèdia diversos |
| A6 |
Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua. |
| A7 |
Gestionar la classe de manera adequada i adoptar diferents rols (transmissor, facilitador, mediador) en funció de les necessitats dels estudiants. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Realitza una observació crítica i posterior avaluació personal de les classes d'E/LE efectuades per un docent oficial.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
| | A2 |
Realitza una observació crítica i posterior avaluació personal de les classes d'E/LE efectuades per un docent oficial.
Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
| | A3 |
Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
| | A4 |
Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
| | A5 |
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
| | A6 |
Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Demostra capacitats docents i el domini i la gestió de les habilitats a classe dl'E/LE.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
| | A7 |
Realitza una observació crítica i posterior avaluació personal de les classes d'E/LE efectuades per un docent oficial.
Prepara sessions docents a diversos nivells d'ensenyament de l'espanyol, aplicant els coneixements rebuts al Màster.
Demostra capacitats docents i el domini i la gestió de les habilitats a classe dl'E/LE.
Posa en funcionament i de manera integrada, en un classe d'E/LE, les competències específiques A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, així com les competències transversals i nuclears de la titulació.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i l'activitat pròpia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B2 |
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Dada la heterogeneidad del alumnado y la oferta de plazas disponibles, la asignación de los grupos de prácticas de observación e impartición se acordará caso por caso. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
4 |
0 |
4 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
10 |
20 |
30 |
Estada de pràctiques |
|
24 |
60 |
84 |
Memòria |
|
0 |
30 |
30 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación del desarrollo de las prácticas de docencia e impartición, así como de los documentos y requisitos que se deben aportar en cada momento. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Tutorías para supervisar el desarrollo de las prácticas de observación y docencia. |
Estada de pràctiques |
Desarrollo de las prácticas de observación y docencia. |
Memòria |
Elaboración de una memoria que muestre con detalle el desarrollo de las prácticas externas. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Dada la heterogeneidad del alumnado, los mecanismos de coordinación se establecerán caso por caso. Los detalles quedarán reflejados en el convenio que se suscriba entre la universidad y el centro de prácticas. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la evaluación de las Prácticas Externas, se contemplará el desarrollo de las prácticas de observación y docencia por parte del alumnado, así como su implicación y responsabilidad en relación con las tareas llevadas a cabo. Así mismo, se contará con la memoria elaborada por los estudiantes al término de su periodo de prácticas. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|