Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Analizar, planificar, diseñar, desarrollar y evaluar el proceso de enseñanza-aprendizaje de la lengua inglesa de acuerdo con el currículo y el enfoque metodológico adecuados |
| A5 |
Identificar, describir, analizar y evaluar recursos, estrategias, métodos y procedimientos didácticos empleados en la enseñanza de la lengua inglesa y aplicarlos adecuadamente en cualquier entornos ILE/ISL y en función de las necesidades del alumnado |
| A7 |
Analizar, comparar, gestionar y evaluar la práctica docente de acuerdo con las necesidades del alumnado |
| A8 |
Aplicar los métodos de investigación propios del ámbito de la lingüística aplicada y la didáctica del inglés como lengua extranjera al diseño y elaboración de proyectos docentes, académicos y/o de investigación rigurosos e implementar los resultados en el aula de inglés |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender. |
| B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
| | A5 |
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar les destreses comunicatives en la classe de llengua anglesa
| | A7 |
Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplica la metodologia adequada per a superar-les
| | A8 |
Identifica, descriu i analitza els principals enfocaments metodològics utilitzats en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Adapta los objetivos de aprendizaje propuestos por el profesor.
Tiene una visión de conjunto de las diferentes teorias o metodologías de una asignatura.
| | B4 |
Decide cómo gestiona y organiza el trabajo y el tiempo que necesita para llevar a cabo una tarea apartir de una planificación orientativa.
Propone mejoras a las orientaciones relativas de cómo realizar el trabajo con calidad.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Utiliza programario para a comunicación on-line: herramientas interactivas (web, Moodle, blogs...), correo electónico, foros, chat, videoconferencias, herramientas de trabajo colaborativo...
|
tema |
Subtema |
1. Key terminology |
1.1 methodology, method vs. approach, aims, activity vs. task, drill, eliciting, language skills, metalanguage, PPP, rapport, STT vs TTT, syllabus, etc. |
2. The history of L2 methodology: methodologies and approaches |
2.1. The beginnings : Latin as a role model for l2 learning andfteaching
2.2. The grammar method: Ahn y Ollendorff
2.3. The Natural Method
2.4. Nicholas Gouin (1776-1834)
2.5. Mastery System - Prendergast (1806-1881)
2.6. Meisterschaft System -Rosenthal
2.7. Reformist methods (Germany)
2.8. François Gouin (1831-1896)
2.9. The Grammar - Translation Method
2.10. The Direct Method
2.11. The Audiolingual Method
2.12. The Situational Method
2.13. TPR
2.14. The Natural Approach
2.15. Community Learning
2.16. The Silent Method
2.17. Sugestopedia
2.18. The Communicative Approach
2.19. Task-based learning
|
3. Methodology in action
|
3.1. Before you start:
3.1.1. Classroom organization
3.1.2. The role of a teacher
3.1.3. Different kinds of teachers
3.1.4. First lessons - hints and strategies
3.1.5. Types of classroom activities
3.1.6. Learner types and needs
3.1.7. Feedback
3.2. Classroom Management
3.3. TEACHING UNIT - Planning lessons and courses
3.4. Productive skills: speaking and writing
3.5. Receptive skills: reading and listening
3.7. Errors and correction
3.8. Testing
3.9. The use of L1
3.10. Business English
3.11. Tools, techniques and activities |
4. Alternative educational models |
4.1 Montessori
4.2 Waldorf-Steiner
4.3 Froebel
4.4 Reggio Emilia |
5. Learning Teaching |
5.1 Teacher development |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
2 |
3 |
Sesión magistral |
|
4 |
28 |
32 |
Simulación |
|
1 |
6 |
7 |
Trabajos |
|
4 |
40 |
44 |
Foros de discusión |
|
1 |
5 |
6 |
Portafolios / Carpeta de aprendizaje |
|
5 |
50 |
55 |
Atención personalizada |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Theoretical introduction to the subject |
Sesión magistral |
Theory of L2 teaching, a review of methodologies and approaches |
Simulación |
Hands-on experience, in-class teaching simulation |
Trabajos |
Written assignments. Submitted online. |
Foros de discusión |
Participation in the online course forum of discussion |
Portafolios / Carpeta de aprendizaje |
Teaching unit |
Atención personalizada |
Face-to-face as well as online tutoring |
descripción |
This subject is a blended course - it involves both face-to-face as well as online classes/activities. All students will receive personalized feedback for each task. Online forum will be a key feature, all posts are read and responded to by the instructor. Online tutoring is available throughout course duration,both via Moodle and Skype. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Simulación |
|
Students will design a full lesson plan. Detailed information will be provided at the beginning of the course. |
20% |
Trabajos |
|
Students will submit papers that will require the application of the theoretical knowledge into practise. |
60% |
Foros de discusión |
|
Students will participate in an online forum throughout the course duration. |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
|
- Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005
- Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991
- Sanad, H., The Basics of Methodology: A Helping Guide For Pre-Service And In-Service Teachers Majoring In English As A Foreign Or Second Language. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2011
- Scrivener, J., Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan, 2005
- Thornbury, S., Uncovering grammar. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2001 Thornbury, S., How to Teach Speaking. Essex: Pearson Education: 2005
- Ur, P., A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP, 1999
|
Complementaria |
|
Brown, H.D., Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. London: Pearson Longman, 2005Brumfit, C., Communicative methodology in language teaching: the roles of fluency and accuracy. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1984 Celce-Murcia, M., Discourse and context in language teaching: a guide for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, cop. 2000 Dale, E., Audiovisual methods in teaching. New York [etc.] : Holt, Rinehart and Winston, 1969 Dudeney, G., Ur, P., The Internet and Language Classroom: A practical Guide for Teachers. Cambridge: CUP, 2007 Gebhard, J.G., Teaching English as a Foreign or Second Language: A Teacher Self-development and Methodology Guide. Michigan: The University of Michigan Press, 2006 Gower, R., Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan Education, 2005 Grabe, W., Reading in a second language moving from theory to practice. New York: Cambridge University Press, cop.2009 Kenworthy, J., Teaching English pronunciation. London [etc.] : Longman, 1987Lazar, G., Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993 Lewis, M., The Lexical approach: the state of ELT and a way forward. Hove: Language Teaching Publications, cop. 1993 McKay, H., Teaching adult second language learners. Cambridge: Cambridge University Press, 1999Mehisto, P., Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, cop. 2008 Moon, J., Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching, 2000 Nunan, D., Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1989 Nunan, D., Language teaching methodology: a textbook for teachers. New York [etc.] : Prentice Hall, 1991 Richards, J. C., Approaches and methods in language teaching. Cambridge: University Press, 2001 Richards, J.C., Renandya W. A., Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York [etc.]: Cambridge University Press, 2002 Warschauer, M., E-Mail for English teaching: bringing the internet and computer learning networks into the language classroom. Alexandria: TESOL, cop. 1995 Vandergrift, L., Teaching and learning second language listening: metacognition in action. New York : Routledge, 2012 |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|