DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA Codi 12865103
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMEU ESQUERRE, FERNANDO
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
fernando.romeu@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
ROMEU ESQUERRE, FERNANDO
Web http://www.elteaching.com
Descripció general i informació rellevant Assignatura sobre gestió de l'aula, anàlisi i creació de materials i avaluació a la classe d'anglès com a llengua estrangera.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A7 Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Analitza els factors que intervenen en la producció / comprensió d'una llengua estrangera
 A3 Ordena i s'estructura el procés d'aprenentatge en base a un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació oral i escrita) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües del Consell de Europa
 A4 Analitza, compara, avalua, selecciona i adapta de forma reflexiva i crítica material adequat per presentar, practicar i corregir elements de comunicació oral i escrita en llengua anglesa d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües del Consell d'Europa
 A7 Identifica i aplica els processos d'interacció i comunicació a l'aula, domina i aplica les destreses i habilitats necessàries per fomentar l'aprenentatge a l'aula
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
 B4 Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals

Continguts
Tema Subtema
1. Classroom Management. 1.1. Definitions and variables.
1.2. Group size.
1.3. Seating arrangements.
1.4. Pair and group work.
1.5. Mixed ability.
1.6. Teacher and student roles.
2. Materials. 2.1. Coursebooks and supplementary material.
2.2. Analysis of coursebook activities.
2.3. Input and feedback.
2.4. Material development.
2.5. ICT for material development.
3. Language tests. 3.1. Assessment types.
3.2. Test specifications.
3.3. Test items.
3.4. Analysis of test results.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A3
B1
C1
2 1 3
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A2
A3
A4
C1
6 2 8
Pràctiques a través de TIC
A2
A3
A4
C1
2 10 12
Debats
A2
A3
A4
A7
C1
6 10 16
Treballs
A2
A3
A4
A7
C1
10 20 30
Atenció personalitzada
A3
A4
B1
C1
4 2 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Face-to-face session to talk about the course programme, Moodle contents and work plan.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Class notes and video lectures.
Pràctiques a través de TIC Completion of Moodle quizzes.
Critical analysis of class material.
Use of ICT to create ELT material.
Debats Online forums to talk about course-related aspects.
Treballs Analysis of lessons in terms of classroom management, material adaptation and material creation.
Atenció personalitzada On-line tutorials via Skype or the tutorial forum on Moodle.

Atenció personalitzada
Descripció
Doubts can be solved via the tutorial forum on Moodle or via Skype.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A2
A3
A4
C1
Reading class notes and watching tutorials. 5 %
Pràctiques a través de TIC
A2
A3
A4
C1
Completing quizzes and developing material using ICT 25%
Debats
A2
A3
A4
A7
C1
Participating in forums 10%
Treballs
A2
A3
A4
A7
C1
Mid-course and final assignment. 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Harmer, Jeremy, How to Teach English, 1, 2007
Hugh, Arthur, Testing for Language Teachers, 2, 2003
Scrivener, Jim, Learning Teaching, 1, 2005
Scrivener, Jim, Classroom Management Techniques, 1, 2012
Mc Grath, Ian, Materials Evaluation and Design for Language Teaching, 1, 2002
Mc Grath, Ian, Teaching Materials and the Roles of EFL/ESL Teachers, 1, 2013
Alderson, Charles, Language Test Construction and Evaluation, 1, 1998
Woodward, Tessa, Planning Lessons and Courses, 1, 2001
Tomlinson, Brian, Materials Development in Language Teaching, 1, 1998

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent