DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A Codi 12865104
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
HRYCKIEWICZ , OLGA
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
olga.hryckiewicz@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
HRYCKIEWICZ , OLGA
Web
Descripció general i informació rellevant Exact details and requirements for this subject will be provided on the first day of classes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
Relaciona els diferents enfocaments metodològics amb les noves tecnologies: mitjans audiovisuals, sistemes informàtics, etc.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors

Continguts
Tema Subtema
1. Computer Asssited Language learning (CALL) 1.1. Foundations of computer assisted language learning
1.2. CALL language skills
1.3. Environment, tools, materials, and activitites
1.4. CALL trend topics
2. Mobile learning 2.1. Principles
2.2. Diffrences between eLearning and mLearning.
2.3. mLearning and UNESCO
3.4. Practical cases

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 1 4
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A5
B1
2 12 14
Fòrums de debat
A5
B1
10 6 16
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A5
C1
2 5 7
Pràctiques a través de TIC
A5
2.5 13 15.5
Pràctiques a través de TIC
C1
2.5 13 15.5
Atenció personalitzada
2 1 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation. Introductory activoty to know each other.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Students will have to read the published research papers indicated by the teacher, on the topics presented in the course.
Fòrums de debat The course present a discussion forum for each of the topics presented. Since this is an online course, these forums are a very important way of commmunication, conveying information, asking questions, etc.
Supòsits pràctics/ estudi de casos
Pràctiques a través de TIC
Pràctiques a través de TIC
Atenció personalitzada Students will be in contact with the professor on a regular basis. In case they need it, we can also arrange a face to face meeting.

Atenció personalitzada
Descripció
Sonce this is an online course, students are constantly in contact with the professor. In case they need a face to face meeting, the students have to send her an email to arrange a meeting.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Fòrums de debat
A5
B1
20%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A5
C1
Review of an app 20%
Pràctiques a través de TIC
A5
Design of an activity to be delivered with a mobile technology. 30%
Pràctiques a través de TIC
C1
Design (outline) of an online course 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

These are only some of the papers that will be read during the course. All of them are provided in Moodle, and some. 

  • Introduction to Computer-Assisted Language Learning. Phil Hubbard (online course)
  • Three Phases of CALL. Mark Warschaure
  • New Tools for teaching writing. Mark Warschaure
  • Collaborations through wiki and paper compositions in foreign language classes. Rob A. Martinsen and Andrew Miler
  • Collaborative writing among second language learners. Greg Kessler, Dawn Bikowski, Jordan Boggs
  • Some emerging principles for mobile-assisted language learning. Hubbard and Stockwell. 
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent