DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) LA PRONUNCIACIÓ A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA Codi 12865106
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Adreça electrònica joaquin.romero@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
Professors/es
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant This course provides a general overview of the relevance of pronunciation in the EFL class. We will deal with issues having to do with the teacher's role in the teaching of pronunciation and the importance of awareness in developing proper pronunciation habits. We will review the sound system of English, with special emphasis on those aspects that are problematic for learners of different languages, with a special focus on Spanish/Catalan learners. We will also review some methodological aspects in the teaching of pronunciation and we will explore a variety of activities and tasks that can lead to the effective acquisition of English pronunciation

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Reflexiona críticament sobre l'ensenyament-aprenentatge dels diferents nivells lingüístics (gramàtica, lèxic, fonètica, pragmàtica) i analitza, elabora, compara i avalua propostes didàctiques al respecte
Posseeix fluïdesa i precisió en l'ús instrumental i acadèmic de la llengua anglesa.
 A5 Analitza, compara, avalua i selecciona material adequat per presentar, practicar i corregir elements de la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica de la llengua anglesa
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica en la classe de llengua anglesa
 A6 Elabora propostes i activitats pràctiques per incorporar les diferents competències lingüístiques (pragmàtica, gramatical, lèxica, fonètica) en els programes docents
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1. The importance of teaching pronunciation
1.2. Pronunciation awareness
1.3. Analysis of deficiencies
1.4. The role of the instructor
1.5. Fluency vs. accuracy
1.6. Pronunciation in the EFL class
1.7. Assessing pronunciation
2. The sound system of English 2.1. Basic notions of phonetics and phonology
2.1.1. Contrast, minimal pairs, neutralization
2.1.2. Speech production, the articulators
2.2. The sound system of English
2.2.1. Segmental issues
2.2.1.1. Vowels
2.2.1.2. Consonants
2.2.2. Suprasegmental issues
2.2.2.1. Stress
2.2.2.2. Rhythm
2.2.2.3. Intonation
2.2.2.4. Sounds in contact
2.3. Dialectal variation
3. Transfer problems 3.1. Awareness of L1
3.2. The sound systems of Spanish and Catalan
3.3. Transfer problems
3.3.1. Segmental issues
3.3.2. Suprasegmental issues
3.2. The interaction between phonology and spelling
4. Methodological aspects in the teaching of pronunciation 4.1. Review of methods
4.2. Acquisition of pronunciation skills
4.2.1. Age factors
4.2.2. Exposure to the language
4.2.3. Amount and type of instruction
4.2.4. Aptitude, attitude and motivation
4.3. Pronunciation in the curriculum
5. Practical tools for the teaching of pronunciation 5.1. Awareness-raising activities
5.2. The use of phonetic transcription and other notational devices
5.3. Working segmental aspects of pronunciation
5.3.1. Same/different exercises: distinguishing vowels
5.3.2. Repetition drills: consonants and consonant clusters
5.4. Working suprasegmental aspects of pronunciation
5.4.1. Stress and vowel reduction
5.4.2. Rhythm: reading aloud exercises.
5.4.3. Intonation: use of speech analysis software
5.4. Pronunciation teaching materials
5.4.1. Printed materials
5.4.2. Online resources
5.5. The use of recorded exercises

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
5 0 5
Debats
A3
B4
2 16 18
Treballs
A3
0 50 50
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation. General discussion on the role of pronunciation in the EFL class
Sessió Magistral Lecture based presentation of the main issues in each module
Debats Moodle based discussion groups on specific issues for the different modules
Treballs Students will be asked to develop a set of exercises for the teaching of a specific aspect of pronunciation
Atenció personalitzada One-on-one session on the preparation of the assignment and other course-related aspects.

Atenció personalitzada
Descripció
One-on-one discussion and supervision of class activities, preparation of class presentations and development of final projects.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Debats
A3
B4
I will value active participation and insightful input in the online debates and class discussions 20%
Treballs
A3
I will value intellectual depth in the treatment of the specific aspect that is dealt with, as well as the innovation and rigor in the development of teaching materials. 60%
Altres  

Class attendance is required for this course.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica M. Celce-Murcia et al, Teaching Pronunciation, , CUP, 1996
Pronunciation Practice Activities, M. Hewings, , CUP, 2004

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12865301

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103
MÈTODES I EINES DE RECERCA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865107

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent