DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) MÈTODES I EINES DE RECERCA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA Codi 12865107
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Adreça electrònica joaquin.romero@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
Professors/es
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant This course is an introduction to second language research methodology, with special emphasis on research design, variable identification and qualitative vs quantitative statistical analysis.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Analitza, sintetitza i compara els principis teòrics i les aplicacions pràctiques de la metodologia de l'ensenyament de llengües per optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
 B4 Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1 What is research?
1.2 Writing a research paper
1.3 Presenting and publishing your research
2. Experimental design 2.1 Experimental research design
2.1.1 Objectives
2.1.2 Research questions
2.1.3 Hypotheses
2.2 Survey research design
2.3 Case studies
2.4 Action research design
3. Data 3.1 Experimental data
3.2 Qualitative data
3.3 Quantitative data
4. Statistics 4.1 What is statistics?
4.2 Basic statistical concept
4.2.1 Population
4.2.2 Parameter
4.2.3 Sample
4.2.4 Variable
4.3 Categorical (qualitative) data
4.4 Numerical (quantitative) data
4.5 Presenting your data
4.6 Measuring your data
4.7 Estimation and confidence interval
4.8 Hypothesis testing
4.9 Analyses
4.9.1 Bivariate analysis
4.9.2 Multivariate analysis
4.9.3 Non-parametric tests
4.10 Statistics applications
4.10.1 SPSS
4.10.2 R
4.10.3 Excel and others

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A5
C2
5 0 5
Debats
A5
B4
2 16 18
Treballs
B1
C2
C4
0 50 50
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation and questionnaire on what it is to do research
Sessió Magistral Class presentations on the different topics in the syllabus
Debats In-class and online discussion sessions on selected topics in the syllabus
Treballs Design and analysis of an experiment
Atenció personalitzada One-on-one discussion in preparation for the final assignment

Atenció personalitzada
Descripció
One-on-one discussion and supervision of class activities, preparation of class presentations and development of final projects.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Debats
A5
B4
I will value active participation and insightful input in the online debates and class discussions 20%
Treballs
B1
C2
C4
I will value intellectual depth in the treatment of the specific aspect that is dealt with, as well as the innovation and rigor in the experimental design and data analysis. 60%
Altres  

Class attendance is required for this course.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Dale T. Greffee, An Introduction to Second Language Research Methods: Design and Data, , Un. of California, Berkeley, 2012
James Brown, Mixed Methods Research for TESOL, , Edinburgh University Press, 2014
Jenifer Larson-Hall, A Guide to Doing Statistics in Second Language Research Using SPSS and R, , Routledge, 2015

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12865301

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent