DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) PRAGMÀTICA A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA Codi 12865108
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ORTEGA DURAN, MIREIA
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
mireia.ortega@urv.cat
kai.voltmer@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
ORTEGA DURAN, MIREIA
VOLTMER , KAI-ALEXANDER
Web
Descripció general i informació rellevant This subject introduces students to the field of second language pragmatics, that is, the study of language use in context as applied to foreign language teaching and learning. Students will also be introduced to pedagogical models and techniques for teaching and learning L2 pragmatics. These will help students create and design pedagogical materials for teaching pragmatics in the foreign language classroom and develop pragmatics-centered lesson plans. At the end of the course, students will also be able to conduct original research concerning the learning and teaching of L2 pragmatics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B6 Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Identifica i analitza les unitats bàsiques i estratègies d'ensenyament i aprenentatge per a desenvolupar una competència comunicativa global (discursiva, textual, pragmàtica) en anglès
 A3 Reflexiona críticament sobre l'ensenyament-aprenentatge dels diferents nivells lingüístics (gramàtica, lèxic, fonètica, pragmàtica) i analitza, elabora, compara i avalua propostes didàctiques al respecte
Reflexiona críticament sobre estudis relacionats amb el camp de la pragmàtica de la interllengua
 A5 Analitza, compara, avalua i selecciona material adequat per presentar, practicar i corregir elements de la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica de la llengua anglesa
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica en la classe de llengua anglesa
 A6 Elabora propostes i activitats pràctiques per incorporar les diferents competències lingüístiques (pragmàtica, gramatical, lèxica, fonètica) en els programes docents
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
 B6 Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
UNIT 1 - BASIC CONCEPTS IN PRAGMATICS
UNIT 2 - SPEECH ACTS
UNIT 3 - MODELS OF COMMUNICATION
UNIT 4 - POLITENESS & FACE
UNIT 5 - CROSS-CULTURAL PRAGMATICS
UNIT 6 - INTERLANGUAGE PRAGMATICS
UNIT 7 - TEACHING PRAGMATICS IN THE EFL CLASSROOM

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A3
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
12 10 22
Presentacions / exposicions
A2
A6
B6
3 8 11
Treballs
A2
A3
A5
A6
B6
1 15 16
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Description and presentation of the course contents.
Sessió Magistral Explanation of the various linguistic tools and theories leading to intercultural and communicative pragmatics and their application in the EFL classroom.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Discussion and practice of basic concepts. Proposals to deal with pragmatic issues, differences and conflicts in the teaching and learning of EFL/ESL.
Presentacions / exposicions Oral presentation of a didactic proposal.
Treballs Critical reading, review of material, writing a didactic unit.
Atenció personalitzada Students will be in touch with the instructor (individual appointments, email or Moodle).

Atenció personalitzada
Descripció
Students will be in touch with the instructors (individual appointments, email or Moodle).

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A2
A6
B6
Oral presentations on teaching pragmatic content. 40%
Treballs
A2
A3
A5
A6
B6
Project 20%
Altres  

Exam

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Exact details on assessment and requirements will be provided on the first day of classes.


Fonts d'informació

Bàsica

Alcón, E. (2005). Does instruction work for pragmatic learning in EFL contexts? System 33: 417-435

Austin,J. (1962). How to do things with words. Oxford: OUP.

Bardovi-Harlig, K. & Mahan-Taylor, R. (2003). Teaching Pragmatics. Washington DC: US Department of State Office of English Language Programs.

Eelen, G. (2001). A critique of politeness theories. Manchester: St. Jerome.

Kasper, G. (2001). Classroom research on interlanguage pragmatics. In Rose & Kasper (eds.) Pragmatics in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 33-60.

Horn, L., & Ward, G. (Eds.) (2006). The Handbook of Pragmatics. Oxford: Wiley-Blackwell.

House, J. (1996). Developing pragmatic fluency in English as a foreign language. Studies in Second Language Acquisition, 18, 225-253.

Leech,G.N. (2014). The Pragmatics of Politeness.Oxford: OUP.

Levinson,S.C. (2000). Presumptive meanings: the theory of generalized conversational implicature. Cambridge, MA: MIT Press.

Rose, K. R. (2005). On the effects of instruction in second language pragmatics. System, 33, 385-399.

Searle,J. (1979). Expression and meaning. Studies in the theory of speech acts. Cambridge: CUP. 

Sperber, D. & Wilson, D. (1995). Relevance: Communication and cognition (2nd ed.). Oxford: Blackwell.

Terkourafi, M. (2016). The linguistics of politeness and social relations. In K. Allan (Ed.), The Routledge handbook of linguistics (pp. 221-235). New York: Routledge.

Watts, R.J.(2003). Politeness.Cambridge: CUP.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent