DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) APRENENTATGE INTEGRAT DE CONTINGUTS I LLENGÜES ESTRANGERES (*AICLE) Codi 12865203
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ESPADA SANCHEZ, ANA ISABEL
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
anaisabel.espada@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
ESPADA SANCHEZ, ANA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant In this course students will examine different aspects of the CLIL methodology. They will be introduced to the principles of CLIL and reflect on several issues that will help them design and implement a CLIL teaching unit. They will learn and discuss strategies to encourage reading, writing and speaking in CLIL lessons, focusing on how to integrate them in an effective way. The course will also provide an overview of different cooperative structures. Moreover,students will understand the different types of assessment and will analyze a set of assessment tools.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Identifica, descriu i analitza els principis metodològics i els elements essencials de l'enfocament CLIL per al disseny de recursos didàctics i el seu ús a l'aula de llengua anglesa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
 B5 Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1- Introduction to CLIL 1.1 What is CLIL?
1.2 Definitions of CLIL
1.3 CLIL Models and Contexts
1.4 Subject and Language teachers’
roles and feedback
2- CLIL Framework 2.1 Do Coyle’s 4Cs
2.2 Content: Teaching Objectives /
Learning outcomes
2.3 Communication: 3As tools
2.4 Cognition: Bloom’s Taxonomy
2.5 Culture
3- Planning and designing a CLIL unit
3.1 Reflecting on the CLIL theoretical and practical framework
3.2 Analyzing CLIL Planning examples
3.3 Assembling materials and sequencing
tasks:Scaffolding
3.4 Auditing your work: Cummins Matrix
3.5 Assessment: Summative /Formative/Peer
4-Collaborative Learning 4.1 Analyzing Kagan’s cooperative structures
4.2 Using Cooperative Structures

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Presentacions / exposicions
A5
B5
1 3 4
Sessió Magistral
A5
B5
8 12 20
Fòrums de debat
A5
B5
2 10 12
Treballs
A5
B1
10 15 25
Seminaris
A5
B1
B5
7 5 12
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation
Presentacions / exposicions Oral presentations with visual support
Sessió Magistral Presentation of theory, methodologies and approaches
Fòrums de debat Moodle based discussion groups on specific issues for the different topics
Treballs Various activities and individual didactic planning for the teaching of CLIL sessions
Seminaris Hands-on work on theory, methodologies and approaches to CLIL
Atenció personalitzada Face-to-face or online tutorial to solve doubts

Atenció personalitzada
Descripció
Face-to-face or online tutorial to solve doubts

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A5
B5
Group work / presentation 40%
Fòrums de debat
A5
B5
Online collaboration and class participation 20%
Treballs
A5
B1
Individual didactic planning 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Coyle, D. (2007) Content and Language Integrated Learning: Towards a Connected Research Agenda for CLIL Pedagogies, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 10:5, 543-562.
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). Content and language integrated learning. Ernst Klett Sprachen.
Lasagabaster, R., Ruiz, Y., (2010) CLIL in Spain: Implementation, Results and Teacher Training. Cambridge Scholars Publishing.
Llinares, A., Morton, T. & Whittaker, R., (2012) The roles of language in CLIL. Cambridge University Press
Mehisto, P., Marsh, D., & Frigols, M. J. (2008). Uncovering Clil. China: Macmillan Publishers Limited.
Navés, T & Victori, M., (2010) CLIL in Catalonia: An Overview of Research Studies.
de Zarobe, Y. R., & Lasagabaster, D. (Eds.). (2010). CLIL in Spain: Implementation, results and teacher training. Cambridge Scholars Publishing.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent