DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12865302
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de màster Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Adreça electrònica joaquin.romero@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
alba.escriu@urv.cat
carmen.rueda@urv.cat
katarzyna.baran@urv.cat
olga.hryckiewicz@urv.cat
mireia.ortega@urv.cat
fernando.romeu@urv.cat
kai.voltmer@urv.cat
anaisabel.espada@urv.cat
Professors/es
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
ESCRIU ROCA, ALBA
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
BARAN , KATARZYNA AGNIESZKA
HRYCKIEWICZ , OLGA
ORTEGA DURAN, MIREIA
ROMEU ESQUERRE, FERNANDO
VOLTMER , KAI-ALEXANDER
ESPADA SANCHEZ, ANA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant The Final Master’s Project will be the final product of the student’s time at the URV, so they should be planning it from the beginning of their master’s program. The Final Master’s Project should be an original, unpublished piece of research on any aspect of teaching English as a foreign/second language. It may involve experimental or theoretical work, must be a piece of scholarly research that reflects your ability to: - Plan a research activity. - Present and develop a detailed methodology. - Apply the scientific method, which relies on critical thinking. - Formulate and assess hypotheses, and draw valid conclusions by providing reasonable and well-supported argumentation. - Frame the topic of the project within the broader literature on the field, showing knowledge of background and main works of the research area. - Critically analyze the literature. - Synthesize and communicate information as formal research that contributes knowledge to the field. - Use the English language to write and reflect about aspects of the teaching-learning process of the English language. The Final Master’s Project will be submitted in written form and electronically. It will also be presented in an oral defense in front of an evaluating committee.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A8 Aplicar els mètodes d'investigació propis de l'àmbit de la lingüística aplicada i la didàctica de l'anglès com a llengua estrangera al disseny i elaboració de projectes docents, acadèmics i / o d'investigació rigorosos i implementar els resultats a l'aula d'anglès
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de manera efectiva en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp de l'ensenyament de la llengua anglesa
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
 B7 Sensibilització en temes mediambientals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Gestionar la informació i el coneixement.
 C3 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C4 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar
 A2 Domina els coneixements, aptituds i habilitats necessàries per a redactar i defensar treballs de recerca a nivell internacional
 A3 Desenvolupa el sentit de l'escriptura científica sobre temes relacionats amb l'àmbit de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa
 A4 Formula hipòtesis de partida i utilitza una metodologia que permeti extreure conclusions vàlides i argumentar de manera adequada i raonada
 A8 Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integrador
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i portar a terme un projecte
Busca, obté, processa, analitza, sintetitza i comunica informació críticament (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), la transforma en coneixement per elaborar i redactar un treball acadèmic rigorós tant de caràcter docent com a investigador, considerant les fonts bibliogràfiques adequades en el camp de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa
Gestiona i utilitza de manera competent bases de dades electròniques i d'altres fonts
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B2 Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
Troba la solució adequada
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
 B6 En les seves presentacions utilitza medis de suport
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
 B7 Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C3 Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C4 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

At the beginning of the course, students will be assigned a TFM supervisor by the Master's Coordinator. In case a student is interested in a particular research area, and whenever possible, the Master's Coordinator will assign a research supervisor with experience in that particular field. The research topic will be selected by the student in close collaboration with their TFM supervisor.