DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 12865401
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
18 Pràctiques Externes obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BARAN AGNIESZKA, KATARZYNA
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Adreça electrònica andrearoxana.bellot@urv.cat
katarzyna.baran@urv.cat
ancadaniela.frumuselu@urv.cat
Professors/es
BELLOT ., ANDREA ROXANA
BARAN AGNIESZKA, KATARZYNA
FRUMUSELU ., ANCA DANIELA
Web
Descripció general i informació rellevant Internship during which students will observe, teach as well as design and implement Didactic Unit.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
 A7 Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de manera efectiva en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp de l'ensenyament de la llengua anglesa
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
 B6 Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C4 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplicar la metodologia adequada per a superar-les
Interpreta dades derivades de l'observació de la pràctica docent, pròpia i aliena, i els relaciona amb la metodologia adequada en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua anglesa
 A2 Analitza, avalua i adapta de forma reflexiva i crítica el material i la informació didàctica disponible en el camp de l'ensenyament / aprenentatge de la llengua anglesa
 A3 És capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Analitza i avalua el discurs de la llengua anglesa per part de l'estudiantat dins l'aula
 A4 Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Analitza i avalua la pròpia pràctica docent, introduint propostes d'innovació que vagin encaminades a la millora de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa
Analitza, compara i avalua la interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent, introduint propostes de millora
 A5 Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques
Desenvolupa habilitats i estratègies per a l'aprenentatge autònom, l'experimentació i la innovació mitjançant el coneixement i aplicació de les metodologies pròpies de l'ensenyament de la llengua anglesa
 A6 Posseeix fluïdesa i precisió en l'ús instrumental i instruccional de la llengua anglesa
Elabora unitats didàctiques, programa i pauta els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
 A7 Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
 B2 Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
 C4 Identifica necessitats de formació

Procediments de selecció i assignació
Procediments

The coordinator of the Master Practicum together with the Master Coordinator will assign the students to the schools taking part in the programme, considering the interests and wishes of both students and the schools. 


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B2
B5
B6
2 5 7
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
B2
B4
B5
B6
2 15 17
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B2
B4
B5
B6
C3
C4
10 180 190
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B4
B6
C3
0 40 40
Seminaris
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B4
B5
B6
C3
10 80 90
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
A1
A3
B2
B4
B6
1 40 41
Memòria
A1
A3
A4
A5
A6
A7
B4
B6
0 40 40
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries An introductroy session: explanation of the dynamics of Practicum.
Individual interviews with the studetns to define their placement needs.
Estada de pràctiques In order to accomplish the recquirements of Practicum, students need to:
1. Design effective didactic units, examining and reflecting on what happens in the English as a foreign language (EFL) classroom from the instructor’s and the students’ perspective.
2. Observe the methods and techniques implemented by experienced teachers in the English
3. Prepare and teach classes under supervision of the school tutor following the guidelines given by URV lecturers. It includes the design of specific materials taking into account the context and the profile of the target group, as well as selection and application of resources, strategies and other techniques used in teaching contexts (lesson plans, portfolio etc).
4. Implement the didactic Unit
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship.
Seminaris Face to face and online classes dedicated to designing the Didactic Unit form a core part of Practium. It will introduce students to key concepts of how to design effective didactic units and lesson plans in order to deal with the requirements of an educational system that is in a continuous developing process.
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
Memòria Students need to elaborate a Practicum Report reflecting upon their overall Practicum experience

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship.

The school tutors will evaluate and assess students' progress and in-class performance throughout the duration of teaching training internship. At the end of the internship the tutors will grade their overall performance via a Practicum report that will be submitted to the Practicum Coordinator.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B2
B4
B5
B6
C3
C4
In order to accomplish the requirements of Practicum, students need to:
1. Fulfill all the URV and centre recquirements necessary to begin the practicum: duly sign all the agreemements, privovide the centres with all other recquired documentation.
2. Observe the methods and techniques implemented by experienced teachers in the English in various levels at the centers where they have been placed (observation at the level of pre-primary, primary and secondary)
3. Prepare and teach classes under supervision of the school tutor following the guidelines given by URV lecturers. It includes the design of specific materials taking into account the context and the profile of the target group, as well as selection and application of resources, strategies and other techniques used in teaching contexts (lesson plans, portfolio etc).
4. Implement the Didactic Unit
45%
Seminaris
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B4
B5
B6
C3
Students will have to:
1. Submnit a series of written assignments
2. Design effective didactic units, examining and reflecting on what happens in the English as a foreign language (EFL) classroom from the instructor’s and the students’ perspective.
35%
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
A1
A3
B2
B4
B6
Oral presentation of a Didactic Unit 10%
Memòria
A1
A3
A4
A5
A6
A7
B4
B6
Students need to elaborate a Practicum Report reflecting upon their overall Practicum experience 10%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Evaluation

Practicum requires that participants:

1) Take part in the school internship fulfill all the requirements of both URV and hte centres.

2) actively participate in the seminars (face-to-face and online sessions);

3) create the didactic unit as part of the final project of the degree;

4) hand in written tasks (submit them on time);

5) hand in the Practicum report related to the internship

6) prepare an oral presentation at the end of the course

Assessment Criteria

All the students must complete /submit all following parts of the subject. Failure to do so will result in failing the whole subject.

1. Participation in the class/online discussions and hand in written assignments+ didactic unit-40% of the grade

2. Oral presentation-10% of the grade

3. School tutor's report+ URV Practicum Coordinator's report- 40% of the grade

4. Practicum report-10%of the grade


Fonts d'informació

Bàsica Hadley, A.O. , Teaching language in context. , 2001, Boston: Heinle and Heinle
Richards, J. & Renandya, W. , Methodology in Language Teaching. , 2002, CUP
Daughty, C., Williams, J, Focus on form in classroom SLA, 1998, Cambridge University Press
Nieto, S, Diversity. The sociopolitical context of multicultural education., 2004, Boston: Pearson Education

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103
ACTIVITATS PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA A NENS/12865201

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent