Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A5 |
Difondre els resultats de la recerca, comunicant aquests resultats a públics especialitzats i no especialitzats, i transferint a la societat el coneixement resultant i la seva aplicabilitat. |
| A6 |
Ser capaç d'elaborar treballs científics en l'àmbit de les humanitats que responguin a les exigències dels estàndards internacionals, aplicant la metodologia adequada en cada cas i incorporant els valors ètics i la perspectiva de gènere en l'activitat científica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT2 |
Desenvolupar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i laboral o profesional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Dominar les tècniques i els recursos adequats per comunicar els resultats de la recerca tant en l'entorn acadèmic com en els diversos nivells de la divulgació científica.
| | A5 |
Identificar les diferents tipologies de treballs escrits científics i de divulgació científica en l'àmbit de les humanitats.
Dominar les diverses formes de comunicació oral dels treballs científics.
Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
Desenvolupar estratègies per a la difusió i transferència del coneixement.
| | A6 |
Adquirir la capacitat d'analitzar resultats de recerca, elaborar conclusions i assegurar la difusió del coneixement científic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
| | CT2 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. ESCRIPTURA ACADÈMICA I CIENTÍFICA. Es presenten les eines per a la comunicació per escrit dels resultats d'investigació. S'aborda el procés de publicació de la recerca fent referència a aspectes relacionats amb l'organització i la redacció d'articles per a la publicació i amb el procés de revisió dels manuscrits. |
1.1 Fonaments de la redacció científica. Preparació d'un manuscrit
1.2 Estructura i contingut d'articles originals i d'articles de revisió
1.3 Procés de revisió de manuscrits: resposta a l'editor i als avaluadors
1.4 Elaboració d'informes científics i tècnics
1.5 Elaboració de llibres i capítols de llibre
1.6 Elaboració d'una tesi doctoral
|
2. COMUNICACIÓ ORAL DE LA INVESTIGACIÓ. Es presenten les tècniques de comunicació oral aplicades a la comunicació de la investigació en diversos formats. S'aborden qüestions relacionades amb les diverses tècniques per a l'explicació/argumentació/persuasió, l'elaboració del guió, el disseny de la presentació, etc. |
2.1 Estructura i contingut d'una comunicació oral
2.2 Estructura i contingut d'una ponència
2.3 Estructura i contingut d'un pòster
2.4 Estructura i contingut d'una conferència
2.5 Presentacions virtuals en línia
|
3. DIFUSIÓ I DIVULGACIÓ CIENTÍFICA EN CIÈNCIES HUMANES. Es presenten les claus de la transmissió del coneixement científic, i s'explica com es gestiona i es transmet a la societat. Es reflexiona sobre les diferències entre la difusió de la recerca entre la comunitat científica i la divulgació de la ciència a la societat. Es presenten tècniques per a la transmissió del coneixement en els mitjans de comunicació. |
3.1 Necessitat i problemàtica de la divulgació de la ciència
3.2 Divulgació en mitjans de comunicació social (premsa, ràdio, televisió, Internet): Coneixement del sistema i fonaments del seu funcionament
3.3 Els diferents tipus de públic i les seves característiques
3.4 Ús de les noves tecnologies en la disseminació dels resultats de la recerca
|
4. TRANSFERÈNCIA DEL CONEIXEMENT. S'analitza com pot transferir el coneixement entre diferents unitats organitzatives. |
4.1 Relacions universitat-empresa i transferència de coneixement
4.2 Procés de transferència de coneixement a la societat
4.3 Llicències i patents: Identificar invencions patentables
4.4 Procediment de creació d'empreses: Start-up i spin-off
|
5. PROTECCIÓ DE RESULTATS D'INVESTIGACIÓ. Es presenten diferents tipus de drets per a la protecció de la innovació que permeten impulsar la valoració de la investigació i protegir els resultats que es desprenen de l'activitat investigadora.
|
5.1 Propietat intel•lectual i industrial
5.2 Patents
5.3 Models d'utilitat
5.4 Copyright i els drets d'autor
5.5 Open Knowledge, Open Science, Open Publishing
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
18 |
50 |
68 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
13 |
7 |
20 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
2 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà el programa de l'assignatura.
Es proporcionarà informació clara sobre el mètode d'avaluació.
Es presentaran els tipus d'exercicis i proves a resoldre com pràctiques personals de l'alumne.
Es comentarà la bibliografia bàsica recomanada |
Sessió Magistral |
A les sessions magistrals s'exposaran els continguts bàsics de l'assignatura. Després de les sessions magistrals l'alumne haurà d'ampliar els continguts exposats a classe amb bibliografia complementària. |
Seminaris |
Seminaris impartits per especialistes en les diferents temàtiques que comprèn l'assignatura. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Assistència a esdeveniments científics i divulgatius. |
Treballs |
Redacció d'un article científic sobre un tema triat per l'alumne. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral en la qual es presentarà el treball realitzat en l'article de recerca. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada es durà a terme a través de consultes que l'alumne pot realitzar, sempre que ho cregui necessari, en les hores de despatx que s'indicaran oportunament. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme a través de consultes que l'alumne pot realitzar, sempre que ho cregui necessari, en les hores de despatx que s'indicaran oportunament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Redacció d'un article científic sobre un tema triat per l'alumne. |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral en la qual es presentarà el treball realitzat en l'article de recerca. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
|
- Álvarez Marañón, G. (2012). El arte de presentar: cómo planificar, estructurar, diseñar y exponer presentaciones. Barcelona: Gestión 2000.
- Carbajo Cascón, F. et al. (dirs.) (2018). Propiedad intelectual y transferencia de conocimiento en universidades y centros públicos de investigación. Valencia: Tirant lo Blanch.
- Cargill, M. and O'Connor, P. (2013). Writing scientific research articles: strategies and steps. Oxford: Wiley-Blackwell
- Carter, M. (2013). Designing science presentations: a visual guide to figures, papers, slides, posters, and more.Amsterdam: Academic Press.
- Castillo Vázquez, I.C. (2013). Propiedad intelectual, investigación y tesis doctorales. Barcelona: Marcial Pons.
- CRUE (2018). Transferencia de conocimiento. Nuevo modelo para su prestigio e implulso. Madrid: CRUE-Santander universidades.
- Etzkowitz, H., Zhou, Ch. (2017). The Triple Helix: University–Industry–Government Innovation and Entrepreneurship. New York: Routledge.
- Fayos Gardó, A. et al. (ed.) (2016). La propiedad intelectual en la era digital. Madrid: Dykinson.
- Haskell, R. E. (2001). Transfer of Learning: Cognition, Instruction and Reasoning. San Diego, CA: Academic Press.
- Hidalgo, A., León, G. y Pavón, J. (2002). La gestión de la innovación y la tecnología en las organizaciones. Madrid: Ediciones Pirámide.
- Ibarra, A., Castro, J. y Rocca, L. (eds.) (2006). Las ciencias sociales y las humanidades en los sistemas de innovación. Guipuzkoa: Universidad del País Vasco.
- Illingworth, S. and Grant, A. (2016). Effective science communication: a practical guide to surviving as a scientist. Bristol: IOP Publishing.
- Jalongo, M.R. (2016). Writing for publication: transitions and tools that support scholars' success. Berlin: Springer.
- Martínez Cabezudo, F. (2014). Copyright y copyleft : modelos para la ecología de los saberes. Sevilla : Aconcagua Libros.
- Robert A. D. y Gastel, B. (2008). Cómo escribir y publicar trabajos científicos. Washington, D.C.: Organización Panamericana de la Salud.
- Seguí Simarro, J. M., Poza Luján, J.L., y Mulet Salort, J.M. (2015). Estrategias de divulgación científica. Valencia: Universitat Politècnica de València.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|