Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit. |
| A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A5 |
Difondre els resultats de la recerca, comunicant aquests resultats a públics especialitzats i no especialitzats, i transferint a la societat el coneixement resultant i la seva aplicabilitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis d'història de l'art.
| | A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Situar la reflexió historiogràfica en el context epistemològic que li correspon al voltant dels discursos polítics que hi ha darrere dels grans projectes artístics, posant especial èmfasi en el diàleg interdisciplinari.
| | A5 |
Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
Desenvolupar estratègies per a la difusió i transferència del coneixement.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Art i societat: naturalesa i epistemologia. Disciplines afins i auxiliars. |
|
2. Promotors i artistes des de l'antiguitat fins al món contemporani. |
|
3. Audiències i receptors des del món antic fins avui. |
|
4. La producció artística al llarg del temps i els reptes en la seva interpretació: estudis de cas. |
|
5. L'art com a eina política i/o com artefacte religiós. |
|
6. Art i poder. Art i memòria. |
|
7. Les anàlisis més recents sobre aquesta línia argumental tradicional: transversalitat, transdisciplinarietat i nous enfocaments. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Treballs |
|
1 |
35 |
36 |
Sessió Magistral |
|
27 |
10 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
L'alumne podrà quedar amb la professora a les hores que es convinguin a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
L'alumne haurà d'aprofundir en un dels temes vistos a classe mitjançant l'elaboració d'un treball. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. Al tractar-se d'una assignatura de màster, la nota final dependrà d'un treball de recerca convingut amb l'alumne. |
Bàsica |
|
La bibliografia recomanada és la següent: - BERGER, John. Panorámicas: ensayos sobre arte y política. Ed. Gustavo Gili, Barcelona, 2018.
- BURUCÚA, José Emilio. Arte, sociedad y política. Ed. Sudamericana, Buenos Aires, 2010.
- CHADWICK, Whitney. Mujer, arte y sociedad. Destino, 2a edición, Barcelona, 1999.
- CLARK. Toby. Arte y propaganda en el siglo XX: la imagen política en la era de la cultura de masas. Ed. Akal, Madrid, 2002.
- HENARES, Ignacio (director). Campo artístico y sociedad en España (1836-1936): la institucionalización del arte y sus modelos. Ed. Universidad de Granada, Granada, 2016.
- READ, Herbert. Arte y sociedad. Arte ensayo, Barcelona, 2003 (3a ed.)
- REVILLA, Federico. Simbología, arte y sociedad. Madrid, 1980.
|
Complementària |
|
A l'inici de l'assignatura es lliurarà a l'alumne una bibliografia específica sobre la temàtica que s'impartirà. |
|
Altres comentaris |
A l'assignatura es treballarà a partir de l'estudi de diversos casos relacionats amb el context artístic de la Contrareforma i de l'Art Barroc a Europa. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|