Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit. |
| A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis lingüístics.
| | A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar els mètodes de recerca en lingüística aplicada.
| | A4 |
Avaluar críticament l'estat de la recerca en un àmbit determinat i identificar problemes per resoldre i perspectives d'avanç (ground-breaking research).
Aplicar la interdisciplinaritat com a instrument vàlid i transversal en l'estudi de les disciplines humanístiques, i adquirir les capacitats necessàries per col·laborar en equips de recerca interdisciplinaris.
Identificar metodologies innovadores de recerca per fer aportacions significatives, plantejar noves hipòtesis i obrir espais o vies de recerca amb potencial de renovar els estudis (thinking out-of-the-box).
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
En esta asignatura se presentarán los principales métodos de investigación en lingüística aplicada con el objetivo de que el alumno sea capaz de dominarlos y aplicarlos en distintos tipos de investigación lingüística, especialmente los relacionados con la investigación lexicográfica, la enseñanza/aprendizaje de segundas lenguas y la política y planificación lingüística. |
|
Fundamentos teóricos para el análisis de datos lingüísticos. |
|
Métodos de investigación cuantitativa, cualitativa y mixta. |
|
Investigación con corpus lingüísticos. |
|
Investigación en Lexicografía |
|
Investigación en Aprendizaje/Enseñanza de Segundas Lenguas. |
|
Investigación en Política y Planificación Lingüística. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
2 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
23 |
33 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
8 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
10 |
13 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció del contingut de l' assignatura i dels objectius que ha d'assolir l'alumnat quan finalitza la matèria. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l' assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament i resolució de diverses activitats relacionades amb els temes exposats a classe. |
Atenció personalitzada |
Tutorització a partir de reunions presencials i de tutories mitjançant Moodle amb els professors en relació al treball que desenvoluparà l'estudiant. |
Resolució de problemes, exercicis |
Plantejament i resolució de diverses activitats que l'estudiant realitza de forma autònoma. |
Descripció |
Tutorització de l'estudiant mentre es desenvolupa l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Resolució d'exercicis d'aplicació dels temes desnvolupats a les sessions magistrals. |
70% |
Altres |
|
Presentació per part de l'estudiant dels exercicis que ha preparat de forma autònoma. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
Dörnyei, Z., Research Methods in Applied Linguistics, Oxford: Oxford University Press, 2007
Paltridge, B. & Phakiti, A., Research Methods in Applied Linguistics. A Practical Resource, London/New York: Bloomsbury, 2015
Fuertes-Olivera, P.A. (ed.), The Routledge Handbook of Lexicography, Oxon/New York: Routledge, 2018
Hinkel, E. (ed.), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning, Mahwah, N J: Lawrence Erlbaum, 2005
De Costa, P. (ed.), Ethics in Applied Linguistics Research, New York: Routledge, 2016
Spolsky, B., The Cambridge Handbook of Language Policy, Cambridge: Cambridge University Press, 2012
Podesva, R.J. & Sharma, D. (ed.), Research Methods in Linguistics, Cambridge: Cambridge University Press, 2013
Davies, A. & Elder, C. (ed.), The Handbook of Applied Linguistics, Cornwall: Blackwell, 2004
Cruz Piñol, M., Lingüística de corpus y enseñanza del español como 2/L, Madrid: Arco Libros, 2017 (2ª ed.)
Lavid, J., Lenguaje y nuevas tecnologías: nuevas perspectivas, métodos y herramientas para el lingüista del siglo XXI, Madrid: Cátedra, 2005
López Morales, H., Métodos de investigación lingüística, Salamanca: Colegio de España, 1994
Mackey, A. & Gass, S., Second Language Research: Methodology and Design, New Jersey/London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|