Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar els mètodes de recerca en lingüística aplicada.
Dominar la metodologia de recerca en planificació lingüística.
| | A4 |
Conèixer i utilitzar correctament els diversos mètodes i tècniques quantitatives i qualitatives en l'àmbit de les humanitats digitals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. El proceso de investigación. Objetivos, preguntas de investigación y justificación del estudio |
|
2. Los tipos de investigación característicos de la lingüística aplicada. La investigación en el ámbito de E/LE |
|
3. El diseño de investigación. Objetivos y estrategias |
|
4. Recolección de los datos |
|
5. Análisis de los datos |
|
6. La redacción del estudio |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
7 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
7 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases. |
Sessió Magistral |
Desarrollo de cada uno de los temas que constituyen el programa de la asignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Planteamiento y resolución de distintas actividades relacionadas con los temas expuestos en clase. |
Presentacions / exposicions |
Presentación, por parte del estudiante, de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma. |
Atenció personalitzada |
Tutorización a partir de reuniones presenciales y de tutorías mediante Moodle con la profesora del trabajo que desarrollará el alumno. |
Descripció |
Tutorización del estudiante a lo largo de la asignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Discusión de las soluciones que plantea el estudiante que realiza la presentación por parte del resto de la clase. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentación por parte del estudiante de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Resolución de ejercicios de aplicación de los temas desarrollados en las sesiones magistrales. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente. |
Bàsica |
|
- Dörnyei, Z, Research Methods in Applied Linguistics, Oxford: Oxford University Press, 2007
- Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C.; Baptista Lucio, P. , Fundamentos de metodología de la investigación, Madrid: McGraw Hill, 2007
- Hinkel, E. (ed.), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. Vol II, London: Routledge, 2011
- Jiménez Ruiz, J. L. , Metodología de la investigación lingüística, Alicante: Universidad de Alicante, 2007
- Lähdesmäki, T.; Hurme, P.; Koskimaa, R.; Mikkola, L.; Himberg, T. , Mapping Research Methods. Methods Paths for Humanists, University of Jyväskylä, 2014
- Mackey, A.; Gass, S., Second Language Research. Methodology and Design, New York: Routledge, 2016 (2ª ed)
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|