DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) METODOLOGIA DE LA RECERCA EN ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA Codi 12875225
Ensenyament
Recerca Avançada en Estudis Humanístics (2019)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Jul., Set.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
MORENO VILLANUEVA, JOSÉ ANTONIO
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Adreça electrònica maria.bargallo@urv.cat
Professors/es
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar a l'estudiant les eines necessàries per iniciar-se en la recerca a l'àmbit de l'espanyol com a llengua estrangera.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic.
 A4 Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar els mètodes de recerca en lingüística aplicada.
Dominar la metodologia de recerca en planificació lingüística.
 A4 Conèixer i utilitzar correctament els diversos mètodes i tècniques quantitatives i qualitatives en l'àmbit de les humanitats digitals.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. El proceso de investigación. Objetivos, preguntas de investigación y justificación del estudio
2. Los tipos de investigación característicos de la lingüística aplicada. La investigación en el ámbito de E/LE
3. El diseño de investigación. Objetivos y estrategias
4. Recolección de los datos
5. Análisis de los datos
6. La redacción del estudio

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A4
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A4
8 7 15
Presentacions / exposicions
A2
A4
8 7 15
Atenció personalitzada
A2
A4
1 1 2
 
Proves pràctiques
A2
A4
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases.
Sessió Magistral Desarrollo de cada uno de los temas que constituyen el programa de la asignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Planteamiento y resolución de distintas actividades relacionadas con los temas expuestos en clase.
Presentacions / exposicions Presentación, por parte del estudiante, de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma.
Atenció personalitzada Tutorización a partir de reuniones presenciales y de tutorías mediante Moodle con la profesora del trabajo que desarrollará el alumno.

Atenció personalitzada
Descripció
Tutorización del estudiante a lo largo de la asignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A4
Discusión de las soluciones que plantea el estudiante que realiza la presentación por parte del resto de la clase. 10%
Presentacions / exposicions
A2
A4
Presentación por parte del estudiante de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma. 30%
Proves pràctiques
A2
A4
Resolución de ejercicios de aplicación de los temas desarrollados en las sesiones magistrales. 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica
  • Dörnyei, Z, Research Methods in Applied Linguistics, Oxford: Oxford University Press, 2007
  • Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C.; Baptista Lucio, P. , Fundamentos de metodología de la investigación, Madrid: McGraw Hill, 2007
  • Hinkel, E. (ed.), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. Vol II, London: Routledge, 2011
  • Jiménez Ruiz, J. L. , Metodología de la investigación lingüística, Alicante: Universidad de Alicante, 2007
  • Lähdesmäki, T.; Hurme, P.; Koskimaa, R.; Mikkola, L.; Himberg, T. , Mapping Research Methods. Methods Paths for Humanists, University of Jyväskylä, 2014
  • Mackey, A.; Gass, S., Second Language Research. Methodology and Design, New York: Routledge, 2016 (2ª ed)
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent