DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) APRENENTATGE I ADQUISICIÓ DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 12875226
Ensenyament
Recerca Avançada en Estudis Humanístics (2019)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica natalia.catala@urv.cat
Professors/es
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aproximación a las teorías sobre adquisición de primeras y segundas lenguas.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic.
 A5 Difondre els resultats de la recerca, comunicant aquests resultats a públics especialitzats i no especialitzats, i transferint a la societat el coneixement resultant i la seva aplicabilitat.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar els models teòrics en recerca lingüística.
 A5 Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
Desenvolupar estratègies per a la difusió i transferència del coneixement.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Adquisición de una primera lengua 1.1. Adquisición de la L1
1.2. Teorías sobre la adquisición de la L1
2. Adquisición de una segunda lengua 2.1. Adquisición de segundas lenguas
2.1. Teorías sobre la adquisición de la L2
3. Interlengua 3.1. Definición
3.2. Características
4. Factores que intervienen en la adquisición de una L2 4.1. Factores personales: edad, aptitud, motivación, actitud, personalidad y estilo cognitivo
4.2. Otros factores
5. La Lingüística y la Psicolingüística en la enseñanza de lenguas 5.1. La adquisición del léxico
5.2. La adquisición de la sintaxis

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Presentacions / exposicions
A5
5 25 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
5 15 20
Sessió Magistral
A2
10 10 20
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripción de los contenidos de la asignatura.
Presentacions / exposicions Presentación de un breve ensayo sobre uno de los temas expuestos en clase.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolución de ejercicios propuestos en clase.
Sessió Magistral Exposición de los contenidos de la asignatura.
Atenció personalitzada Resolución de dudas sobre el desarrollo de la asignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
Tutorización del alumnado.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A5
Se evaluará la adecuación del trabajo presentado a los presupuestos teóricos de la asignatura. 65%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
Se evaluará la participación de los alumnos en la resolución de los problemas planteados en clase. 35%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica

Ellis, R. (1999): Learning a second language through interaction. Amsterdam: John Benjamin.

Igoa, J.M. - Sanz, M. (eds.) (2012): Applying Language Science to Language Pedagogy: Contributions of Linguistics and Psycholinguistica to Language Teaching. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

Krashen, S. D. (1987). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Hertforshire: Prentice Hall International.

Krashen, S. (1994): “The input hypothesis and its rivals”, en N. Ellis (ed.), Implicit and explicit learning of languages. London: Academic Press.

Laka, I. (2012): “More than one language in the brain”. In Boeckx C., M.C. Horno & J.L. Mendívil (eds.), Language, from a Biological Point of View: Current Issues in Biolinguistics. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, pp.184-207.

O'Grady, W. (2005): How Children Learn Language. Cambridge: Cambridge University Press.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent