Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar els problemes epistemològics comuns a la recerca en ciències humanes, així com reconèixer i utilitzar els models teòrics propis de les disciplines que configuren aquest àmbit. |
| A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis d'història de l'art.
| | A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
| | A4 |
Avaluar críticament l'estat de la recerca en un àmbit determinat i identificar problemes per resoldre i perspectives d'avanç (ground-breaking research).
Identificar metodologies innovadores de recerca per fer aportacions significatives, plantejar noves hipòtesis i obrir espais o vies de recerca amb potencial de renovar els estudis (thinking out-of-the-box).
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
Introducció a l'assignatura.
Metodologia.
|
Bloc I |
Les ordres monàstiques. |
Bloc II |
Art sagrat i art profà. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Debats |
|
8 |
10 |
18 |
Treballs |
|
14 |
25 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introduirà a l'alumne en la problemàtica a través de videos que es penjaran en la web. S'oferirà bibliografia per a que pugui treballar durant el curs. |
Sessió Magistral |
Es treballarà la informació de la plana web i altres materials que s'aniran oferint al llarg de l'assignatura. |
Debats |
Després d'haver realitzat una sèrie de lectures, es marcaran uns arguments i unes línies de debat que l'alumne, a través del "Forum de debat" haurà de saber aprofitar per posar de manifest la comprensió i assimilació dels continguts sobre els quals ha de reflexionar. |
Treballs |
L'alumne haurà de lliurar una sèrie de ressenyes en les que manifestarà la seva metodologia de treball i la seva opinió personal conforme als continguts apresos durant el curs. |
Atenció personalitzada |
Espai de temps destinat a aclarir dubtes sobre l'assignatura, que s'imparteix completament online. Aquesta metodologia es durà a terme de forma individual. |
Descripció |
Espai de temps destinat a aclarir dubtes sobre l'assignatura. Aquesta metodologia es durà a terme a nivell individualitzat, preferiblement online, donat que és una assignatura no presencial. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
L'alumne haurà de realitzar una sèrie de comentaris seguint uns arguments i unes línies de debat marcats per la professora. Amb ells haurà de posar de manifiest la comprensió i assimilació dels continguts abordats en classe. |
20% |
Treballs |
|
L'alumne haurà de lliurar una sèrie de textos on manifestarà que coneix la metodologia a emprar i una sèrie de coneixements que li permeten tenir opinions personals sobre arguments concrets relacionats amb l'assignatura |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
|
- Amador Bech, Julio, "La condición del arte. Entre lo sagrado y lo profano. Apuntes de sociología y antropología del arte", Revista de ciencias políticas y sociales, LXIV, 2019.
- Amador Bech, Julio, El significado de la obra de arte, Conceptos básicos para la interpretación de las artes visuales, México, Universidad Nacional Autónoma de México, Consejo Nacional para la Cultura y las Artes, Plaza y Valdés (en prensa).
- Arnheim, Rudolph, Arte y percepción visual, Buenos Aires, Eudeba, 1977.
- Benjamin, Walter, Discursos interrumpidos I, Madrid, Taurus, 1973.
- Eco, Humberto, Arte y belleza en la estética medieval, Barcelona, Editorial Lumen, 1997.
- Le Goff, Jacques, Lo maravilloso y lo cotidiano en el Occidente medieval, México, Gedisa, 1986.
- Panofsky, Erwin, El significado en las artes visuales, Madrid, Alianza Editorial, 1983.
- Lo profano en el arte sagrado medieval, Codex Aquilarensis, 33, 2018.
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Convé recordar a l'alumne que aquesta és una assignatura que s'imparteix via online. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|