Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Dominar les eines de recerca pròpies de les ciències humanes i ser capaç d'aplicar, en un registre corresponent a un postgrau, les metodologies específiques de les diverses disciplines d'aquest àmbit científic. |
| A3 |
Dissenyar, desenvolupar i gestionar projectes de recerca bàsica i aplicada en ciències humanes. |
| A4 |
Identificar problemes i línies de recerca amb potencial de desenvolupament i explorar noves estratègies en l'àmbit de les ciències humanes, adoptant una perspectiva interdisciplinària i aplicant metodologies innovadores. |
| A5 |
Difondre els resultats de la recerca, comunicant aquests resultats a públics especialitzats i no especialitzats, i transferint a la societat el coneixement resultant i la seva aplicabilitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT2 |
Desenvolupar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i laboral o profesional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
| | A3 |
Adquirir les capacitats bàsiques per integrar-se en un projecte de recerca.
| | A4 |
Avaluar críticament l'estat de la recerca en un àmbit determinat i identificar problemes per resoldre i perspectives d'avanç (ground-breaking research).
Aplicar la interdisciplinaritat com a instrument vàlid i transversal en l'estudi de les disciplines humanístiques, i adquirir les capacitats necessàries per col·laborar en equips de recerca interdisciplinaris.
Identificar metodologies innovadores de recerca per fer aportacions significatives, plantejar noves hipòtesis i obrir espais o vies de recerca amb potencial de renovar els estudis (thinking out-of-the-box).
| | A5 |
Dominar les diverses formes de comunicació oral dels treballs científics.
Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
| | CT2 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La selecció i assignació del lloc de realització de les pràctiques ho decideixen de manera consensuada la comissió acadèmica del màster i els investigadors principals dels grups de recerca de la URV. Aquesta assignació es farà en funció dels interessos i el perfil formatiu de l'alumne. Prèviament a l'inici del període de pràctiques, es definirà un pla individualitzat de treball on es concreten les activitats a desenvolupar. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
3 |
0 |
3 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
60 |
60 |
Seminaris |
|
10 |
50 |
60 |
Memòria |
|
0 |
25 |
25 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Reunió informativa on es presentarà l'assignatura i s'informarà els/les alumnes sobre els objectius, continguts, modalitats, seguiment i avaluació de les pràctiques. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
- Coordinació entre el tutor acadèmic i el tutor professional.
- Sessions (presencials i/o virtuals) de seguiment de les pràctiques externes de cada alumne pel seu tutor acadèmic, al principi i a la meitat del desenvolupament de les pràctiques.
- Sessions conjuntes del professorat i l'alumnat per a l'organització del seminari científic transversal. |
Estada de pràctiques |
L'estada de pràctiques es desenvoluparà en el marc d'un grup de recerca en l'àmbit dels Estudis Humanístics de la URV o una institució relacionada amb la recerca. L'estada serà tutoritzada per un membre del grup, projecte o institució de recerca on s'integri l'estudiant. Les activitats de l'estudiant durant l'estada consistiran en:
- Observació i coneixement de la realitat i de les accions de recerca que desenvolupa el grup, projecte o institució on l'estudiant realitzi la pràctica.
- Participació activa en els tallers, seminaris i/o espais de treball intern realitzats pel grup durant el temps de l'estada.
- Desenvolupament de les habilitats i competències que requereix l'acció de recerca del grup.
- Aportació per part del l'estudiant al grup de la seva capacitat de treball, reflexió i proposta de línies de desenvolupament de la recerca del grup.
Les activitats que desenvoluparà l'estudiant en el grup no consistiran en tasques administratives. |
Seminaris |
Organització conjunta entre els estudiants i el professorat del màster d'un seminari de recerca, en el desenvolupament del qual els estudiants participaran activament (presentació de les intervencions, moderadors i actors en els debats i taules rodones, difusió telemàtica a través de blogs, streaming i/o publicació). Aquesta activitat combina de manera integrada tasques d'organització d'esdeveniments científiques, de participació en tallers i altres espais de debat (taules rodones, torns oberts de discussió, etc.) i de presentacions en entorns científics de recerca. |
Memòria |
Cada estudiant presentarà una memòria on descrigui, analitzi i autoavaluï les activitats desenvolupades tant en el marc de les pràctiques externes en un grup de recerca com en les tasques d'organització i participació en el seminari de recerca. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
La gestió del seguiment de les pràctiques es realitza a través de l'acció coordinada dels següents agents: a) el coordinador de pràctiques i els membres de la Comissió Acadèmica del Màster, que assignen els tutors acadèmics a cada estudiant i supervisen tot el desenvolupament de les pràctiques; b) el tutor acadèmic, que es coordina periòdicament tant amb el tutor professional com amb l'estudiant, durant el curs de la seva estada de pràctiques; c) el tutor professional, un membre del grup, projecte o institució de recerca on l'estudiant realitzi la seva estada; d) el conjunt del professorat del màster, que participen conjuntament amb els/les estudiants en l'organització i desenvolupament del seminari de recerca. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
El desenvolupament de l'estada de pràctiques del estudiant és avaluada conjuntament pel tutor acadèmic i el tutor professional. |
40% |
|
Seminaris |
|
El tutor acadèmic de cada estudiant valorarà la seva activitat en les tasques d'organització i participació en totes les fases del seminari. S'avaluarà especialment l'assistència i participació i les activitats específiques de cada alumne en el seminari: presentacions orals, tasques de moderació, participació en els debats, difusió dels resuktats. |
30% |
|
Memòria |
|
La memòria de les activitats realitzades per cada estudiant tant en l'estada de pràctiques externes com en el seminari internacional serà avaluada pel tutor acadèmic. |
30% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
|
El tutor acadèmic i el tutor professional proporcionaran als/les alumnes les fonts d'informació rellevants en funció del seu perfil i àmbit de recerca i de les activitats específiques a realitzar en el curs de les pràctiques. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|