Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| CE11 |
Demostrar habilitats per a l'ús adequat de la instrumentació química estàndard. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE9 |
Conèixer els fonaments de les principals tècniques instrumentals d'anàlisi, així com saber aplicar-les a resolució de problemes químico-analítics
Conèixer i saber aplicar els mètodes quantitatius d'anàlisi de substàncies químiques
| | CE10 |
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
Conèixer i saber aplicar els mètodes quantitatius d'anàlisi de substàncies químiques
| | CE11 |
Conèixer i saber aplicar els mètodes quantitatius d'anàlisi de substàncies químiques
| | CE12 |
Conèixer i saber aplicar els mètodes quantitatius d'anàlisi de substàncies químiques
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. |
Introducció a les tècniques d'anàlisi instrumental. Aproximació general. |
TEMA 2. |
Tècniques electroanalítiques. Instrumentació i aplicacions. |
TEMA 3. |
Tècniques potenciomètriques. Elèctrodes selectius d'ions i transistors d'efecte camp selectius d'ions. |
TEMA 4. |
Tècniques voltamperomètriques. Amperometria |
TEMA 5. |
Introducció a les tècniques òptiques. Instrumentació. |
TEMA 6. |
Espectrometria de luminiscència molecular. Fonament. Fluorescència i fosforescència. Quimioluminiscència. Instrumentació. Aplicacions. |
TEMA 7. |
Espectroscòpia d'infraroig (NIR i FTIR). Fonaments i aplicacions. |
TEMA 8. |
Introducció a les tècniques espectroscòpiques atòmiques. Instrumentació i aplicacions. |
TEMA 9. |
Tendències actuals en instrumentació analítica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
48 |
72 |
Seminaris |
|
5 |
15 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
19 |
38 |
57 |
Pràctiques a laboratoris |
|
45 |
22.5 |
67.5 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Descripció dels conceptes bàsics detallats al temari. |
Seminaris |
Presentació i discussió d'alguns temes del programa. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució numèrica de problemes/qüestions o disseny i desenvolupament de mètodes analítics. Presentació. |
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de problemes analítics emprant tècniques instrumentals incloses al programa. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes al despatx |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Avaluació de la resolució de problemes. Presentació de temes relacionats amb l'assignatura |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació:
- Desenvolupament de les pràctiques
- Resultats obtinguts
- Llibreta del laboratori
- Prova escrita
|
20% |
Proves mixtes |
|
1a prova
2a prova
|
40%
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Per tal de calcular la nota final cal tenir una mitjana igual o superior a 5 als següent dos blocs: "Proves mixtes" i "Pràctiques a laboratoris". Pel que fa al bloc "Proves mixtes", es realitzaran dues proves i cal tenir una qualificació mínima de 3.5 en cadascuna d'elles per tal de calcular la nota final d'aquest bloc. Avaluació 2a convocatòria: Es manté la qualificació del bloc "Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària". Només es podran recuperar els blocs "Pràctiques a laboratoris" i/o "Proves mixtes". Pel que fa al bloc de "Pràctiques al laboratori", només es podrà recuperar la part d'examen. Cal una nota mínima de 5 a cadascun d'aquests dos blocs per tal de calcular la nota final de l'assignatura. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets, altres aparells electrònics i altres fonts d'informació que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
Skoog, Douglas A.; Holler, F. James.; Crouch, Stanley R., Principios de análisis instrumental, 7, 2018
Skoog, Douglas A.; West, Donald M.; Holler, F. James; Stanley R, Crouch, Fundamentals of Analytical Chemistry, 10, 2022
Kenneth A. Rubinson, Judith F. Rubinson, Análisis instrumental, , 2001
G. Charlot, J. Badoz-Lambling, B. Trémillon , Las Reacciones electroquímicas , , 1969
P. Sánchez Batanero, Química electroanalítica : fundamentos y aplicaciones , , 1981
Harris, Daniel C.; Lucy, Charles A., Quantitative chemical analysis, 10, 2020
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
LABORATORI DE QUÍMICA ANALÍTICA/13204104 |
|
|
Other comments |
AQUESTA ASSIGNATURA ÉS UN PREREQUISIT D’ALTRES: és necessari aprovar-la per a poder matricular 13204104/Laboratori de Química Analítica |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|