Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE8 |
Adquirir coneixements teòrics sobre les reaccions químiques en termes de mecanismes de reacció i equacions de velocitat, així com les habilitats pràctiques necessàries per a la quantificació experimental d'aquests processos
Adquirir destressa en el maneig de les principals tècniques instrumentals empleades en química física i en el maneig de programes informàtics de càlcul de propietats microscòpiques de la matèria i de programes de simulació
Conèixer l'origen dels fenòmens espectroscòpics i el fonament quàntic de les diferents tècniques
| | CE9 |
Adquirir destresa en el tractament i propagació d'errors de les magnituds experimentals i en el maneig de programes informàtics per al tractament de dades
| | CE10 |
Adquirir coneixements teòrics sobre les reaccions químiques en termes de mecanismes de reacció i equacions de velocitat, així com les habilitats pràctiques necessàries per a la quantificació experimental d'aquests processos
Adquirir destressa en el maneig de les principals tècniques instrumentals empleades en química física i en el maneig de programes informàtics de càlcul de propietats microscòpiques de la matèria i de programes de simulació
| | CE12 |
Adquirir destresa en el tractament i propagació d'errors de les magnituds experimentals i en el maneig de programes informàtics per al tractament de dades
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Cinètica química |
|
Espectroscòpia molecular |
|
Equilibri químic |
|
Estructura molecular: Punts estacionaris. Reactivitat. |
|
Mètodes de càlcul iteratius |
|
Càlcul i anàlisi d'errors |
|
Termodinàmica Estadística |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Estudis previs |
|
1 |
2 |
3 |
Pràctiques a laboratoris |
|
35 |
15 |
50 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3 |
3 |
6 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació assignatura i organització |
Estudis previs |
Preparació prèvia de les tasques a realizar al laboratori. Estudi del fonament teòric. |
Pràctiques a laboratoris |
1.Realització d'experiments de laboratori i càlculs quàntics
2. Tractament de les dades obtingudes
|
Pràctiques a través de TIC |
1. Autocorrecció pas a pas del tractament de dades via una aplicació web.
2. Realització d'activitats via la plataforma moodle. |
Treballs |
Informes de les pràctiques.
Resultats i discussió de resultats. Comparació amb dades bibliogràfiques.
Punts forts i punts febles (informe final) |
Atenció personalitzada |
Aclariment de dubtes |
Description |
Aclariment de dubtes (despatx 221) o via correu (anna.clotet@urv.cat) o via moodle (fòrum obert) o via videoconferència o altres medis virtuals El correu electrònic només per a sol·licitar les cites o per a questions personals. No s'acceptaran tasques per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Valoració LABORATORI (10%)
- Assistència i puntualitat.
- Monitorització de dades.
- Avaluació del treball individual i el treball en equip.
- Normes de seguretat
- Ordre i/o neteja
RESULTATS obtinguts (10%)
- Nota dels resultats experimentals respecte a la resta de grups i els anys precedents (veure bibliografia)
|
20%
|
Pràctiques a través de TIC |
|
1.Autocorreccions finalitzades i correctes en el temps destinat
2.Fulls de càlcul lliurats i correctes
3.Activitats moodle finalitzades |
10% |
Treballs |
|
1.Informes de les pràctiques. Dades, resultats i discussió de resultats. Respostes a qüestions que figurin en el guió. Aportacions personals/grup/equip. 2.Informe final amb els punts forts i febles de l'assignatura, un cop acabades totes les sessions pràctiques
|
10% |
Proves mixtes |
|
Prova final |
15% |
Proves pràctiques |
|
Prova final |
45% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'assistència al laboratori és obligatòria. Prova final: prova combinada mixta/pràctica PRIMERA CONVOCATÒRIA Caldrà una nota mínima de 4.5/10 en la prova final i una nota mínima de 5/10 en la resta d'activitats (Lab+Tic+Treb) per superar l'assignatura. Els alumnes amb nota inferior a 4.0/10 en la prova final no poden superar l'assignatura. Els alumnes amb una nota entre [4.0-4.5) en la prova final podran superar l'assignatura si superen les competències de l'assignatura. A la plana moodle s'indicarà com es calculen les notes de les competències. SEGONA CONVOCATÒRIA: Prova Final en idèntiques condicions que la prova de la primera convocatòria. Es mantindran les notes de les altres activitats amb el mateix percentatge. ALTRES No es permet l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. No es permet l'ús de calculadores programables/alfanumèriques durant la realització de les proves. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Anna Clotet & Jordi Carbó, Guió de laboratori, , Moodle
Anna Clotet, Espai moodle assignatura, , moodle
D. Brennan y C. F. H. Tipper ; traducido por J. Antonio Fernández Martínez, Manual de laboratorio para prácticas de físico-química , [Reimpr.], Bilbao : Urmo, DL 1974
Laidler, Keith James, Chemical kinetics, 3rd ed., Patparganj : Pearson Education, 2004
, Gaussian Online Manual, , http://www.gaussian.com
Cotton, F. Albert, La Teoría de grupos aplicada a la química , , México : Limusa, 1983
, Programari espeífic de l'assignatura, ,
John R. Taylor, Introducción al análisis de errores : el estudio de las incertidumbres en las mediciones físicas, 2014, Reverte
Anna Clotet, Mar Reguero, Elisenda Mas, Autocorrecció i avaluació de pràctiques de laboratori en base al càlcul d'errors associats a l'experimentació, , Article: 2014(num2); ISSN: 2385-6203. Edita: CIDUI
Clotet, Anna*; Mas, Elisenda; Reguero, Mar; Campanera, Josep M,; Bo, Carles, Learning from errors: New strategies to improve the evaluation of equilibrium constants, ECRICE-2016 (poster), Laboratori Química Física
|
|
Complementària |
Laidler, Keith James; Meiser,, Physical chemistry, 1999, Boston [etc.] : Houghton Mifflin Co., cop.
John R. Taylor, An introduction to error analysis : the study of uncertainties in physical measurements, 1982, University Science Books, cop.
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
TERMODINÀMICA I FENÒMENS DE TRANSPORT/13204105 | ESTRUCTURA MOLECULAR/13204106 |
|
|
Other comments |
AQUESTA ASSIGNATURA TÉ PREREQUISITS DE MATRÍCULA:
Per a matricular-la cal tenir superada prèviament 13204105/Termodinàmica i Fenòmens de Transport i 13204106/Estructura Molecular
Es recomana cursar Espectroscòpia i cinètica química simultániament |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|