Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE2 |
Conèixer els principis físicoquímics fonamentals que regeixen la Química i les seves relacions amb les diferents àrees de la Química. |
| CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| CE8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| CE9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| CE10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesi i anàlisi), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| CE12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE2 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | CE3 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | CE5 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | CE8 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | CE9 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | CE10 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de les sèries "s", "p"
| | CE12 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de les sèries "s", "p"
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Definició i objecte de la Química Inorgànica I |
|
Tema 2. Reaccions inorgàniques |
|
Tema 3. Sòlids Inorgànics. Predicció d'estructures |
|
Tema 4. Hidrògen. Hidrurs |
|
Tema 5. Gasos nobles |
|
Tema 6. Halògens. Halurs |
Seminari: Indústries relacionades amb halògens i compostos |
Tema 7. Oxigen. Òxids |
|
Tema 8. Sofre, seleni, tel·luri i poloni |
|
Tema 9. Nitrogen |
|
Tema 10. Fòsfor, arsènic, antimoni i bismut |
Seminari: Fertilitzants |
Tema 11. Carboni, silici, germani, estany i plom |
|
Tema 12. Bor, alumini, gal·li, indi i tali |
Seminari: Vidres |
Tema 13. Metalls alcalins alcalinoterris |
|
Tema 14. Pràctiques de laboratori |
14.1. Generació de clor gas
14.2. Preparació de compostos d'alumini
14.3. Preparació de compostos de silici
14.4. Preparació de compostos d'estany
14.5. Preparació de compostos de plom
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
39 |
69 |
108 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
36 |
54 |
Seminaris |
|
3 |
1 |
4 |
Pràctiques a laboratoris |
|
36 |
9 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i qüestions en grups, on es vegi la vessant més aplicada dels continguts més teòrics de l'assignatura, per la posterior presentació a l'aula. |
Seminaris |
Preparació en grup d'un dels tres seminaris proposats en els continguts de l'assignatura. Entrega d'un resum. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'una sèrie de pràctiques de laboratori de manera tutelada. Resolució de qüestions relatives a aquestes pràctiques. Aprenentatge de nocions de seguretat al laboratori químic i gestió de residus. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 5.
La nota d'aquest bloc comptarà un 25% a la nota final de l'assignatura.
Es realitzará una prova objectiva escrita que contindrà preguntes sobre les pràctiques realitzades. |
25% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran dos proves parcials.
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 4 en cada una de les proves parcials.
|
75% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. La presencialitat de l'estudiant és obligatòria a les sessions pràctiques establertes a l'apartat Planificació. Per a superar l'assignatura és necessària una nota mínima (5 sobre 10) de la part pràctica, que és de presencialitat obligatòria, i una nota mínima dels exàmens escrits (5 sobre 10), i obtenir una qualificació mitjana global de totes les parts avaluables igual o superior a 5. El pes de cada part en la qualificació final s'especifica a l'apartat Avaluació. Cal tenir en compte que si a les pràctiques o a l'avaluació continuada no s'ha assolit la nota mínima requerida no es podrà aprovar l'assignatura en la segona convocatòria. Per a superar l'assignatura en 2a convocatòria, cal tenir en compte que la nota obtinguda a la part pràctica d'assistència obligatòria (i altres parts no recuperables) serà la mateixa que en 1a convocatòria. Només es realitzaran les proves avaluatives de les parts recuperables indicades a l'apartat Avaluació (examen escrit). La nota final s'obtindrà ponderant les notes de totes les parts (recuperades en 2na convocatòria + nota de la part practica no recuperable) i obtenir una qualificació mitjana global de totes les parts avaluables igual o superior a 5. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. Tampoc es permet l'ús de calculadora. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Material docent elaborat pel professor, distribuït per temes, que està disponible a la plataforma Moodle de l'assignatura. D.F. Shriver, P.W. Atkins and C.H. Langford, Inorganic Chemistry, Oxford University Press, 1990 J.E. Huheey, Inorganic Chemistry: Principles of Structure and Reactivity, Harper & Row, 3a Ed., 1983 G.E. Rodgers, Química Inorgánica, McGraw Hill, 1995 D.F. Shriver, P.W. Atkins and C.H. Langford, Química Inorgánica, Reverté, 2a edició, 1998 J.E. Huheey, Química Inorgánica: principios de estructura y reactividad, Mexico Oxford University Press, 2ª edició, 1997 D. Cazorla, I. Martínez, M. Carmen Román, Experimentació en síntesi química, química inorgànica, Universitat d’Alacant, (1996) |
Complementària |
|
F.A. Cotton and G. Wilkinson, "Basic Inorganic Chemistry", 2nd Ed. Wiley, 1986
F.A. Cotton and G. Wilkinson, "Basic Inorganic Chemistry". Traducció al castellà., Limusa, 1978
A.G. Sharpe, "Inorganic Chemistry". Traducció al castellà., Reverté, 1988
T. Moeller, "Inorganic Chemistry. A Modern Introduction". Traducció al castella., Reverté, 1988
A.G. Sharpe, Inorganic Chemistry, Longman, 1981
T. Moeller, Inorganic Chemistry. A Modern Introduction, Wiley, 1982
L.Beyer, V.Fernández-Herrero, Química Inorgánica, Ed. Ariel-Ciència, Barcelona, 2000
E. Gutierrez Ríos, Química Inorgánica, Reverté, 2a Ed., 1985
J.J. Lagowski, Química Inorgánica Moderna. Traducció al castellà., Reverté, 1975
N.N. Greenwood and A. Earnshaw, The Chemistry of the Elements, Pergamon, 1984 |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
COMPLEMENTS DE QUÍMICA/13204004 | QUÍMICA I/13204009 | QUÍMICA II/13204010 |
|
|
Otros comentarios |
AQUESTA ASSIGNATURA ÉS UN PREREQUISIT D’ALTRES: és necessari aprovar-la per a poder matricular 13204111/Compostos Inorgànics Avançats o 13204112/Laboratori de Química Inorgànica |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|