Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE5 |
Conèixer els principals processos industrials d'obtenció i transformació de compostos i materials inorgànics.
Prendre consciència dels aspectes econòmics i d'impacte ambiental dels processos industrials estudiats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Aspectes generals de la Química Inorgànica Industrial. |
|
2. Gasos industrials: hidrogen. |
|
3. Industria del nitrogen i derivats. Producció d’amoníac i d’àcid nítric |
|
4. Industria del fòsfor i derivats. Producció d’àcid fosfòric. |
|
5. Fertilitzants. |
|
6. Industria del sofre i derivats. Producció d’àcid sulfúric. |
|
7. Industria dels halògens i derivats. La industria cloro-alcalí. Producció de l’àcid clorhídric. |
|
8. Compostos de silici i alumini. Fabricació de silicones. Organosilans. Òxid d’alumini. Zeolites. |
|
9. Fibres inorgàniques. |
|
10. Pigments inorgànics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13.5 |
13.5 |
27 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
24 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
9 |
15 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposaran 3 qüestionaris sobre els continguts de l'assignatura per resoldre, en part a l'aula presencialment amb el professor, i en part fóra de l'aula, sempre amb l'ajut de la bibliografia. Aquests qüestionaris es treballaran al llarg de les 6 primeres setmanes de classe. Es lliurarà al professor un qüestionari cada 2 setmanes. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Presentacions / exposicions |
Presentació dels principals continguts dels qüestionaris per part dels estudiants la classe després d'haver-los finalitzat. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Lliurament de 3 qüestionaris resolts a l'aula i fóra de l'aula amb l'ajut de la bibliografia. Cada 2 setmanes es lliurarà un dels qüestionaris durant les 6 primeres setmanes del curs. |
36 % |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació dels principals continguts dels qüestionaris per part dels estudiants la classe després d'haver-los finalitzat. |
30 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà un test a través del Moodle la darrera setmana de classe. |
34 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En l'espai Moodle de l'assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Per a la segona convocatòria es realitzarà una prova escrita tipus test amb un valor del 34 % de la nota final ja que es tindrà en compte la nota obtinguda en les activitats d'avaluació continuada realitzades durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
W. Büchner, R. Schliebs, G. Winter, K. H. Büchel, Industrial Inorganic Chemistry, VCH Weinheim, 2000
T. W. Swaddle, Inorganic Chemistry. An industrial and, Academic Press, San Diego, 1997
edited by Gunter Buxbaum, Industrial inorganic pigments, VCH, Weinheim, 1998
Alan Heaton (ed), An Introduction to industrial chemistry, Blackie Academic & Professional, London, 1996
|
|
Complementària |
B. Elvers (eds), Ullmann's encyclopedia of industrial chemistry , VCH, Weinheim, 1996
Fabrizio Cavani (Editor), Gabriele Centi (Editor), Siglinda Perathoner (Editor), Ferruccio Trifirò (, Sustainable industrial chemistry, VCH, Weinheim, 2009
T.W. Swaddle, Inorganic chemistry : an industrial and environmental perspective, Academic Press, 1997
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CIÈNCIA DE MATERIALS/13204119 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA INORGÀNICA I/13204109 | QUÍMICA INORGÀNICA II/13204110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|