Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb aplicacions lineals, matrius i vectors propis
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb vectors
Adquirir les tècniques relacionades amb el càlcul d'extrems
Aplicar el concepte i les tècniques de càlcul d'integrals a casos concrets
Aplicar les tècniques de càlcul amb matrius en problemes concrets
Comprendre el concepte d'equació diferencial
Conèixer el model teòric d'espai vectorial
Conèixer els conceptes teòrics d'aplicació lineal, matriu i espais propis
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions d'una i diverses variables
| | A8 |
Comprendre el concepte d'equació diferencial
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Matrius i Funcions |
Càlcul matricial i sistemes d'equacions. Funcions de varies variables, exemples i representació gràfica. |
Funcions de diverses variables |
Continuïtat, derivades parcils, diferenciabilitat i càlcul d'extrems. Integració múltiple. Concepte, tècniques de càlcul i usos
|
Espais vectorials i aplicacions lineals |
Conceptes i propietats bàsiques dels espais vectorials i les aplicacions lineals. Diagonalització d'endomorfismes i producte escalar. |
Equacions diferencials |
Concepte, tècniques de resolució i aplicacions a problemes científics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
60 |
50 |
110 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
52 |
82 |
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes |
Descripció |
Atenció als alumnes durant les hores de consulta al despatx del professor. Resposta de dubtes mitjançant el moddle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Primera prova. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de la primera part dels continguts del curs. |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Segona prova. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de tots els continguts del curs. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova única. Resolució de problemes de forma individual. Avaluació de tots les continguts del curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
S. Salas, G. Etgen, E. HIlle, Calculus: una y varias variables, Ed. Reverté, 2002
J. Rogawski, Cálculo, Ed. Reverté, 2012
|
|
Complementària |
H. Anton, Introducción al algebra Lineal, Limusa, 1983
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|