Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Identificar els enllaços covalents polars i comprendre els conceptes relacionats amb els orbitals moleculars deslocalitzats (aromaticitat, etc.)
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
Conèixer la estereoquímica dels compostos orgànics i la estereoselectivitat de les reaccions
Ser capaç de relacionar els efectes estereoelectrònics amb l'estructura i la reactivitat de les molècules orgàniques
Conèixer l'estructura, funció i reactivitat dels productes naturals orgànics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Compostos Orgànics. Grups Funcionals.
|
|
2. L'enllaç en els compostos orgànics. Enllaç deslocalitzat i Aromaticitat.
|
|
3. Estereoquímica
|
|
4. Acidesa i basicitat
|
|
5. Determinació estructural dels compostos orgànics: Espectroscòpia IR i RMN.
|
|
6. Mecanismes de reacció. Tipus de reaccions.
|
|
7. Els compostos carbonílics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
34.5 |
42 |
76.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
40 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura de forma presencial a l'aula. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Discusió oral per part de l'alumne de problemes proposats a l'aula |
20% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran dues proves al llarg del curs sobre els diferents blocs de l'assignatura. Es requerirà una nota mínima de 4 per a cada prova per ser comptabilitzada a l'avaluació. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a la segona convocatòria es realitzarà una prova que inclourà problemes i exercicis per resoldre amb un valor de 80 %. Per al 20 % restant, es mantindrà la puntuació obtinguda en la resolució d'exercicis durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i |
Bàsica |
Paula Y. Bruice, Química Orgánica, 5ª Ed (2008), Perarson
Paula Y. Bruice, Fundamentos de Química Orgànica, 1ª Ed (2007), Pearson
John McMurry, Química Orgánica, 6ª Ed (2004), Thomson International
Paul M. Dewick, Essentials of Organic Chemistry. For Students of Pharmacy, Medicinal Chemistry and Biological Chemistry, 1ª Ed (2006), John Wiley & Sons
Thomas L. Lemke, Review of Organic Functional Groups. Introduction to Medicinal Organic Chemistry, 4ª Ed (2003), Lippincott Williams & Wilkins
I. David Reingold, Organic Chemistry. An Introduction Emphasizing Biological Connections, Preliminary Ed. (2002), Houghton Mifflin Company
Eduardo Primo Yúfera, Química Organica Básica y Aplicada. De la Molécula a la Industria, 1ª Ed (1996), Editorial Reverté
J. Alberto Marco, Química de los Productos Naturales, 1ª Ed (2006), Síntesis
Paloma Ballesteros García, Rosa M. Claramunt Vallespí, Dionisia Sanz del Castillo, Enrique Teso Vila, Química Orgánica Avanzada, 1ª Ed (2001), UNED
Benjamin G Davis, Antony J. Fairbanks, Carbohydrate Chemistry, 1ª Ed (2002), Oxford University Press
Shawn Doonan, Peptides and Proteins (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2002), The Royal Society of Chemistry
Shawn Doonan, Nucleic Acids (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2004), The Royal Society of Chemistry
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|