Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp bioquímic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Capacitació en l'ús d'eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics b) recerca d'informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
| | A8 |
Demostrar un coneixement clar i bo de les bases de les tècniques d'alt rendiment de les anàlisis òmiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
Troba la solució adequada
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les òmiques. |
|
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
|
|
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
Seminaris:
-Anàlisi de l'expressió gènica d'un sistema biològic
-Anàlisi dels SNP's d'un sistema biològic
-Anàlisi del perfil de metilació d'un sistema biològic |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
44 |
73 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
contacte mteresa.blay@urv.cat . Les hores de visita son fixes per professor i assignatura i tambe es recomana usar el moodle per la comunicació amb el professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treball final. |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball final. |
25 |
Proves mixtes |
|
Proves que inclouebn preguntes directes sobre aspectes concrets.
Dues proves al llarg del curs. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria constarà d'un examen de proves objectives de preguntes curtes amb un pes del 50%. La nota dels seminaris i les pràctiques es manté i no es reavalúa. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i |
Bàsica |
|
A determinar |
Complementària |
|
A determinar |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|