Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
| CE6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| CE12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE5 |
Conèixer els principis de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular
| | CE6 |
Saber aplicar protocols experimentals de laboratori
| | CE12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic. Adquirir les destreses pràctiques de la metodologia en Biologia Molecular
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Pràctica 1. Aïllament, purificació i caracterització d'àcids nucleics |
|
Pràctica 2. Tècniques bàsiques de cultius cel•lulars |
|
Pràctica 3. Regulació de l'expressió de l'operó Lac en E. coli |
|
Pràctica 4. Determinació d'activitat proteasa en detergents per SDS-PAGE |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
55 |
61 |
116 |
Treballs |
|
1 |
29 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
La introducció de l'assignatura es realitzarà durant la primera hora de classe i consistirà en la presentació de l'assignatura: temari, metodologia i avaluació. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques al laboratori a partir de coneixements teòrics adquirits en un context determinat. |
Treballs |
Elaboració d'informes de les pràctiques realitzades al laboratori |
Atenció personalitzada |
Atenció a qualsevol qüestió plantejada per l'alumnat |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Actitud i treball autònom al laboratori.
|
15% |
Treballs |
|
Llibreta de laboratori |
35% |
Proves mixtes |
|
Examen escrit de tipus proves mixtes on s'avaluarà tot el contingut tractat a l'assignatura. Serà necessària una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 per superar l'assignatura i per a que compti la nota de la resta d’activitats d’avaluació. |
50%
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
NOTA IMPORTANT: L'assistència és OBLIGATÒRIA per superar l'assignatura. Només seran justificables les faltes de assistència per motius acadèmics o situacions greus. La segona convocatòria constarà d'un examen únic amb un pes a la nota del 50% i que farà mitjana amb la nota i el pes de la nota obtinguts en primera convocatòria de la resta d'activitats d'avaluació a excepció de tenir una nota inferior a 5/10 en la llibreta que s'haurà d'esmenar. És necessària una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 en l'examen per superar l'assignatura i per a que comptin la nota de la resta d'activitats d'avaluació. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
edited by Wilson K.; Walker, J., Principles and techniques of practical biochemistry, Última edició disponible, Cambridge : Cambridge University Press, cop.
edited by Davis, J.M. , Basic cell culture : a practical approach , Última edició disponible, New York : Oxford University Press, cop.
Mathews, C.K., Van Holde, K.E., Bioquímica, Última edició disponible, McGrawn-Hill
|
|
Complementària |
Müller-Hill, B., The Lac Operon: A Short History of a Genetic Paradigm., 1996, De Gruyter
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ENZIMOLOGIA/13214106 | METODOLOGIA I EXPERIMENTACIÓ EN BIOQUÍMICA/13214114 | EXPRESSIÓ I REPLICACIÓ GÈNIQUES/13214102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|