Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE10 |
Appreciate the complexity and diversity of organisms through the study of their molecules, cells, physiological processes, genetics and evolution. |
| CE11 |
Appreciate the speed of potential changes in Biochemistry. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE10 |
Comprendre com els oncògens són capaços d'iniciar creixement tumoral.
Comprendre el significat biològic dels processos de reparació i recombinació del DNA i la seva importància en l'evolució dels genomes
Conéixer com està organitzada la informació al genoma nuclear eucariòtic i prendre consciència de les limitacions dels nostres coneixements i de la velocitat dels canvis
Conèixer les eines bàsiques de la tecnologia del DNA recombinant, de la clonació molecular i de la construcció de genoteques
Prendre consciència que descobriments en genètica molecular han fet possible el desenvolupament de la tecnologia del DNA recombinant
Ser capaç de discutir sobre els potencials efectes de mutacions en funció del lloc específic de la seqüència del DNA en el qual es produeixen
Ser capaç de discutir sobre la importància de mecanismes epigenètics que poden modular l'expressió de missatge de la seqüència del DNA. Conèixer que la metilació del DNA pot ser influenciada per factors ambientals com la dieta
| | CE11 |
Conéixer com està organitzada la informació al genoma nuclear eucariòtic i prendre consciència de les liminitacions dels nostres coneixements i de la velocitat dels canvis
Conèixer les eines bàsiques de la tecnologia del DNA recombinant, de la clonació molecular i de la construcció de genoteques
Prendre consciència que descobriments en genètica molecular han fet possible el desenvolupament de la tecnolohgia del DNA recombinant
Ser capaç de discutir sobre la importància de mecanismes epigenètics que poden modular l'expresió del missatge de la seqüència del DNA. Coneixer que la metilació del DNA pot ser influenciada per factors ambientals com la dieta.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction. |
Organization of the subject. Basic concepts of Molecular Genetics and Genetic Engineering. |
2. Manipulation and characterization of DNA and RNA in vitro. |
Chemical synthesis of DNA and RNA. DNA and RNA polymerases. PCR. DNA and RNA sequencing. Restriction enzymes. Ligases. DNA marking. Southern, Northern. DNA microarrays. |
3. Molecular Cloning in Escherichia coli. |
Vectors for the amplification and expression of genes in E. coli: plasmids and bacteriophages. Use of DNA in E. coli recombinant selection. Modification and expression of cloned genes. Genomic library and expression libraries. Expression of recombinant proteins in E. coli. |
4. Genetic engineering in Saccharomyces cerevisiae yeast. |
|
5. Classical genetic engineering in plants. |
|
6. Classical genetic engineering in animal cells and organisms. |
|
7. Editing eukaryotic genomes using CRISPR / Cas9 technology. |
|
8. Manipulating gene expression in eukaryotes using small silencing RNAs. |
|
9. Pluripotent and induced pluripotent stem cells. |
|
10. Organizing the genome in model eukaryotic organisms. |
|
11. Recombination in eukaryotic genomes. |
|
12. Genetic variations and genetic diseases. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
0 |
4 |
Lecture |
|
24 |
36 |
60 |
Laboratory practicals |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Problem solving, exercises |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Personal attention |
|
0 |
4 |
4 |
|
Mixed tests |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Sessions on el professor explica el principal contingut de l'assignatura |
Laboratory practicals |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Problem solving, exercises |
Treball a classe i a casa sobre problemes relacionats amb l'assignatura. Qüestionaris al Moodle. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Tutories virtuals a través del Moodle o correu electrònic.
Tutories presencials al despatx 112 del departament de Bioquímica i Biotecnologia, amb cita prèvia mitjançant correu electrònic.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
S’avaluarà la preparació prèvia, participació activa, assistència i motivació, elaboració de informe de resultats i assoliment de coneixements mitjançant preguntes curtes o resolució de problemes |
25% |
Problem solving, exercises |
|
Resolució de problemes a l'aula, participació en les sessions de problemes, resolució de qüestionaris al Moodle |
25% |
Mixed tests |
|
Constarà de un examen del tipus proves mixtes, que inclourà tot el contingut treballat a l'assignatura |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Les pràctiques són d'assistència obligatòria. Per tal de ponderar tots els apartats, caldrà una nota mínima del 50% de cada part. La segona convocatòria constarà de una prova mixta on s'avaluaran tots els continguts de l'assignatura. Es requereix nota mínima del 50%. Es guardarà la nota obtinguda durant el curs de problemes i pràctiques. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Primose S.B. and Twyman R.M, PRINCIPLES OF GENE MANIPULATION AND GENOMICS, Útima edición disponible en CRAI Sescelades,
Terry Brown, Gene cloning and DNA analysis, Útima edición disponible.,
Greg Gibson; Spencer V. Muse , A Primer of Genome Science , Útima edición disponible.,
Krebs, JE, Goldstein ES, Kilpatrick ST, Lewin's Essential GENES, Útima edición disponible.,
|
|
Complementary |
Peter Sudbery , Genética Molecular humana , Útima edición disponible en CRAI Sescelades. ,
Philip Meneely , Advanced Genetic Analysis , Útima edición disponible.,
Lewin B, GENES X, Útima edición disponible.,
Watson J.D. et al, BIOLOGÍA MOLECULAR DEL GEN, Útima edición disponible.,
|
|
Subjects that continue the syllabus |
METHODOLOGY AND EXPERIMENTATION IN MOLECULAR BIOSCIENCES I/13214121 | EPIGENETICS/13214216 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
METHODOLOGY AND EXPERIMENTATION IN MOLECULAR BIOSCIENCES I/13214121 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
GENETICS/13214007 | GENE EXPRESSION AND REPLICATION/13214102 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|