Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE6 |
Saber dissenyar un experiment
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
L’assignatura no estarà dividida en temes, però es tractaran els aspectes següents :
|
|
- Introducció al disseny de projectes
- Els apartats d’un projecte d’investigació, contingut i forma
- Trobar i gestionar informació
- Tipus d’estudis i models d’experimentació
- Disseny de grups, casos i controls
- Estadística, càlcul de la mida mostral
- Quant costa investigar? Pressupostos
- Com organitzar la recerca? Pla de treball i cronograma
- Afrontar la defensa d’un projecte
- Avaluació de projectes
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
0.25 |
36 |
36.25 |
Fòrums de debat |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Plantejament de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts |
Treballs |
Els estudiants realitzaran el disseny complet d’un Projecte de Recerca |
Fòrums de debat |
Els estudiants actuaran com a avaluadors en dos projectes |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants hauran de defensar el seu projecte davant un tribunal |
Atenció personalitzada |
Tutories personalitzades, amb data i hora, d'assistència obligatoria |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Projecte de Recerca |
60% |
Fòrums de debat |
|
Actuació com a tribunal |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Defensa del Projecte de Recerca |
25% |
Altres |
|
Autoavaluació interna del grup |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Depenent de la part suspesa (Projecte o Defensa del Projecte), es podran presentar a la segona convocatòria un cop esmenats els errors. NOTA: en cas que l'assignatura es vegi alterada en la forma descrita, i s'hagi de fer d'una forma no presencial, l'assignatura es durà a terme en format virtual, com ja va fer en el curs anterior a causa de la situació d'estat d'alarma per el COVID-19. En aquest cas, els% de cada part es poden veure alterats de la següent manera: Treball (60-75%), Fòrums de discussió (10-25%), Presentacions (10-25%) i Altres (5%). Tot serà indicat a través de MOODLE. |
Bàsica |
|
Indicades al moodle de l'assignatura. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|