DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) METODOLOGIA I EXPERIMENTACIÓ EN BIOCIÈNCIES MOLECULARS II Codi 13214117
Ensenyament
Grau de Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
ÁVILA ROMÁN, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica franciscojavier.avila@urv.cat
cristina.torres@urv.cat
Professors/es
ÁVILA ROMÁN, FRANCISCO JAVIER
TORRES FUENTES, CRISTINA
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant <p> Introducció al disseny de Projectes de Recerca en biociències.</p><div><b>Els treballs de laboratori es realitzaran de forma presencial, tenint en compte les limitacions que té la COVID-19.</b></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE6 Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE6 Saber dissenyar un experiment
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
L’assignatura no estarà dividida en temes, però es tractaran els aspectes següents :
- Introducció al disseny de projectes
- Els apartats d’un projecte d’investigació, contingut i forma
- Trobar i gestionar informació
- Tipus d’estudis i models d’experimentació
- Disseny de grups, casos i controls
- Estadística, càlcul de la mida mostral
- Quant costa investigar? Pressupostos
- Com organitzar la recerca? Pla de treball i cronograma
- Afrontar la defensa d’un projecte
- Avaluació de projectes

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE6
15 15 30
Treballs
CE6
CT5
0.25 36 36.25
Fòrums de debat
CE6
1 0 1
Presentacions / exposicions
CE6
2 0 2
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Plantejament de l'assignatura
Sessió Magistral Desenvolupament dels continguts
Treballs Els estudiants realitzaran el disseny complet d’un Projecte de Recerca
Fòrums de debat Els estudiants actuaran com a avaluadors en dos projectes
Presentacions / exposicions Els estudiants hauran de defensar el seu projecte davant un tribunal
Atenció personalitzada Tutories personalitzades, amb data i hora, d'assistència obligatoria

Atenció personalitzada
Descripció

Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. 


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
CE6
CT5
Projecte de Recerca 60%
Fòrums de debat
CE6
Actuació com a tribunal 10%
Presentacions / exposicions
CE6
Defensa del Projecte de Recerca 25%
Altres  

Autoavaluació interna del grup

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segona convocatòria: Depenent de la part suspesa (Projecte o Defensa del Projecte), es podran presentar a la segona convocatòria un cop esmenats els errors.

NOTA: en cas que l'assignatura es vegi alterada en la forma descrita, i s'hagi de fer d'una forma no presencial, l'assignatura es durà a terme en format virtual, com ja va fer en el curs anterior a causa de la situació d'estat d'alarma per el COVID-19. En aquest cas, els% de cada part es poden veure alterats de la següent manera: Treball (60-75%), Fòrums de discussió (10-25%), Presentacions (10-25%) i Altres (5%). Tot serà indicat a través de MOODLE.


Fonts d'informació

Bàsica

Indicades al moodle de l'assignatura.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent