DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) METABOLISME VEGETAL Codi 13214120
Ensenyament
Grau de Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
ARAGONÈS BARGALLÓ, GERARD
Adreça electrònica gerard.aragones@urv.cat
Professors/es
ARAGONÈS BARGALLÓ, GERARD
Web
Descripció general i informació rellevant Donar a conèixer les principals rutes biosintètiques que porten a la formació de diferents compostos propis del metabolisme primari i secundari i la seva regulació.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius.
 A9 Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques.
 A14 Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Conèixer la diversitat metabòlica dels vegetals
Tenir un coneixement sòlid de les principals vies metabòliques centrals dels vegetals i els mecanismes de la seva regulació
 A9 Conèixer la diversitat metabòlica dels vegetals
Tenir un coneixement sòlid de les principals vies metabòliques centrals dels vegetals i els mecanismes de la seva regulació
 A14 Adquirir coneixements fonamentals sobre els processos bàsics que afecten i controlen la producció de compostos sintetitzats per les plantes.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Metabolisme secundari: terpens, alcaloids i compostos nitrogenats i compostos fenòlics
2. Creixement de les plantes i la seva regulació: Fotomorfogènesis
3. Fitohormones: auxines, citoquinines, gibberel·lines, àcid abscísic, etilè i altres reguladors del creixement
4. Floració: fotoperiodisme, termoperiodisme i vernalització
5. Fructificació i maduració de fruïts
6. Metabolisme de la germinació
7. Plantes en condicions adverses: l'estrès vegetal
8. Senescència i abscició: Models i mecanismes

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A9
A14
22 27 49
Seminaris
A2
A9
A14
6 0 6
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A2
A9
A14
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presa de contacte i presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor.
Seminaris Assistència, participació i realització de les activitats de seminaris.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal, a hores convingudes. Envieu un e-mail a gerard.aragones@urv.cat per concertar visita.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A2
A9
A14
Proves mixtes que inclouran preguntes tipus test i preguntes de desenvolupament on s'avaluaran els continguts donats a les classes magistrals. Es realitzaran dues proves al llarg del quatrimestre que tindran el mateix pes. 80%
Seminaris
A2
A9
A14
20%
Altres   .
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura s'aprovarà amb un 5/10, havent de tenir una qualificació mínima de 4/10 en cadascun dels exàmens parcials.

La segona convocatòria constarà d'un examen únic i es mantindrà la nota i el pes de la nota dels seminaris.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.

En l'examen de la segona convocatòria es mantindrà la nota dels exercicis entregats.


Fonts d'informació

Bàsica J. Barceló, G. Nicolás, B. Sabater i R. Sánchez Tamés, FISIOLOGÍA VEGETAL, 2003, Madrid
J. Azcón-Bieto i M. Talón., FUNDAMENTOS DE FISIOLOGÍA VEGETAL, 2000, Interamericana-McGraw-Hill
F.B.Salisbury i C.W. Ross, FISIOLOGÍA VEGETAL , 2000, Madrid
L. Taiz i E. Zeiger, PLANT PHYSIOLOGY, 1998, Massachussets
W. G. Hopkins i P.A. Hüner, INTRODUCTION TO PLANT PHYSIOLOGY, 2004, New YYork

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
BIOLOGIA/13214005
BIOQUÍMICA/13214008
BIOLOGIA ANIMAL I VEGETAL/13214108
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent